Kukkaisfestivaaleja keskellä talvea

Pakkanen paukkuu siihen malliin, että Suomessa voidaan vain haaveilla kesäisestä kukkaloistosta. Etelämpänä olosuhteet ovat kuitenkin toiset:  Hotels.com esittelee eri puolilta maailmaa kukkaisfestivaaleja, jotka lumoavat matkailijan väreillään ja tuoksuillaan.

Nizzan karnevaali – Ranska

Nizzan karnevaalia pidetään yhtenä maailman kolmesta suurimmasta karnevaalista Brasilian Rion karnevaalin ja Italian Venetsian karnevaalin ohella. Järjestyksessään 128. Nizzan karnevaali pidetään 17.2.–4.3.2012. Karnevaali houkuttelee paikalle vuosittain yli miljoona vierailijaa. Tänä vuonna karnevaaleilla on urheilukuningas-teema Lontoon olympialaisten hengessä. Karnevaaleilla on lukuisia erilaisia kulkueita sekä yli 1 000 soittajaa ja tanssijaa eri puolilta maailmaa. Yksi karnevaalin ehdottomista kohokohdista on kukkaisparaati, jossa mallit koreissa puvuissaan heittelevät yleisön joukkoon 80 000–100 000 kukkaa. Paraatissa käytettävät puvut ovat juuri kyseiseen kulkueeseen suunniteltuja, ja kukista noin 90 % on paikallisesti kasvatettuja.

Karnevaalituristille sopiva hotelli on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen kolmen tähden Hotel Excelsior (alkaen 51 €/yö).

Panagbenga Baguio Flower Festival – Filippiinit

Panagbenga Baguio Flower Festival pidetään Baguion kaupungissa, joka tunnetaan monipuolisuudestaan ”Filippiinien kameleonttina”. Kaupunki on uskonnollinen keskus, koulutus- ja kokouskaupunki sekä matkailijan ympärivuotinen piilopaikka. Panagbenga-festivaali järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1995. Tänä vuonna 1. helmikuuta – 4. maaliskuuta järjestettävällä festivaalilla teemana on turismin kestävä kasvu. Panangbenga tarkoittaa kukinta-aikaa, ja festivaali viekin matkailijan värikkäiden ja eksoottisten kukkakulkueiden pariin.

Mukavan majoitusratkaisun tarjoaa Baguion ytimessä sijaitseva kolmen tähden Chalet Baguio (alkaen 41 €/yö). Hotellissa on ilmastoidut huoneet ja ilmainen internetyhteys.

Madeira Flower Festival – Portugali

Joka kevät Madeiralla pidetään Madeira Flower Festival, joka järjestetään kevään ja saaren rikkaan kasvillisuuden kunniaksi. Madeiran leudon ilmaston ansiosta saarella on hyvin vehreä luonto. Monenlaisia kauniita kukkia kasvaa ympäri saarta kuuluen osana sen luontoon. Tänä vuonna perinteinen festivaali järjestetään 19. - 25. huhtikuuta. Festivaalin alun päätapahtuma on Funchalin keskustassa järjestettävä kukkatori, jossa kukkien myynnin lisäksi voi ihailla sykähdyttäviä kukista tehtyjä taideteoksia. Festivaalin kohokohta on kuitenkin kukkaiskulkue. Kulkue koostuu yli tuhannesta kukkaisasuihin pukeutuneesta osanottajasta, jotka tanssivat kaupungin halki koreassa kulkueessa tunnelmaan sopivan musiikin tahdissa.

Sopiva hotelli festivaalituristille on Funchalin keskustassa sijaitseva Residencial Funchal. Tämä viihtyisä kolmen tähden hotelli tarjoaa majoitusta alkaen 90 € yöltä.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 766 8874 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
44 (0) 207 019 2815
ybonanati@expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 3 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Vuoden 2011 aikana Hotels.com toi markkinoille ilmaisen iPad-sovelluksen sekä useita ilmaisia älypuhelinsovelluksia. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia yli 20 000 viime hetken tarjouksen joukosta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.