Läkkisolmun kaistajärjestelyt muuttuneet Kehä I:llä

Kaistajärjestelyt Kehä I:llä Turuntien eli Läkkisolmun liittymän kohdalla ovat muuttuneet kiihdytyskaistan poistumisen myötä. Turunväylän Kilon liittymän kohdalla on edelleen käytössä kiertotie ja Turun moottoritiellä tehdään päällystystöitä.

Kehä I Leppävaarassa -tieparannushankkeessa tapahtuu heinäkuussa vain vähän autoilijoiden tai kevyen liikenteen kannalta merkittäviä muutoksia. Suurin muutos koskee Turuntieltä Kehä l:lle itään johtavan rampin kiihdytyskaistaa, joka on poistettu käytöstä noin kolmeksi viikoksi. Autoilijoita kehotetaan kiinnittämään huomiota uusiin järjestelyihin.

Kaksi kiertotietä edelleen käytössä

Sillanrakennustyöt Kilon alueella jatkuvat ja Kilon liittymän kohdalla liikenne on toistaiseksi ohjattu kiertotielle molempiin suuntiin. Kyseisen siltakohdan moottoritien alittava kevyen liikenteen reitti, Vehkamäen alikulku, on jälleen avattu liikenteelle, mutta yhteys sieltä Nihtisillalle on edelleen poissa käytöstä HSY:n vesijohtotöiden takia. Se avautuu heinäkuun ensimmäisen viikon aikana.

Päällystystyöt jatkuvat

Heinäkuun alkupuolella (viikoilla 27-29) Turun moottoritiellä (Vt1) tehdään päällystystöitä Helsingin suuntaan johtavalla osuudella. Työt tehdään pääosin yöaikaan, joten liikenteelle töistä ei pitäisi olla merkittävää haittaa. Muut päällystystyöt on saatu valmiiksi kesäkuun aikana.

Työt ovat osa Kehä I Leppävaarassa -tiehanketta, jonka tavoitteena on parantaa liikenteen sujuvuutta, yhtenäistää kaupunkirakennetta ja kohentaa alueen asukkaiden asumisviihtyvyyttä.

Tuoreimmat tiedot hankkeen etenemisestä löytyvät osoitteesta www.liikennevirasto.fi/leppavaara.

LISÄTIETOJA:

Liikennevirasto

Projektipäällikkö Hannu Lehtikankare

p. 020 637 3555 tai 040 518 2992, hannu.lehtikankare@liikennevirasto.fi

Leppävaaransolmu:

Niska & Nyyssönen Oy

Ville Lonka

p. 040 829 0089 ville.lonka@niska-nyyssonen.fi

Vallikallio:

YIT Rakennus Oy

Projektipäällikkö Kari Alavillamo

p. 040 519 0059,kari.alavillamo@yit.fi