Lappsetin toimitusjohtaja vaihtuu

Lehdistötiedote 19.12.2007

Lappsetin toimitusjohtaja vaihtuu

Lappset Group Oy:tä puolitoista vuotta johtanut Pertti Ura jättää toimitusjohtajan tehtävät vuoden 2008 alussa. Hän on hoitanut tehtäviään Espoossa ja Rovaniemellä. Vuosi 2007 on ollut ennätyksellinen sekä myynnin että tuloksen kasvun suhteen.
- Lappset on hieno yritys, jonka kasvu tulee myös jatkumaan tulevaisuudessa, toteaa Pertti Ura.

Yhtiön tämänhetkinen kehitysvaihe vaatii toimitusjohtajan vahvan sitoutumisen yhtiön kotipaikkaan, mikä ei Pertti Uralle ole perhesyistä johtuen mahdollista.

Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.1.2008 alkaen Lappset Group Oy:n tieto-, materiaali- ja rahaliikenteestä vastannut logistiikkajohtaja Juha Laakkonen.

Varatoimitusjohtajaksi on nimitetty Lappset Group Oy:n aluejohtaja Tero Ylinenpää sekä markkinointijohtajaksi aluejohtaja Hannu Ylinenpää. Hallituksen puheenjohtajana toimii edelleen Johanna Ikäheimo.

Lappset Group Oy:n liikevaihto oli vuonna 2006 39.000.000 euroa. Vuonna 2007 liikevaihto ylittää 46.000.000 euroa.

Lisätietoja: Johanna Ikäheimo, hallituksen puheenjohtaja, puh. 020 7750 100

Lappset Group Ltd on yksi johtavista leikkipaikkavälinevalmistajista Euroopassa. Lappsetin tuotevalikoimaan kuuluu leikkipaikkavälineiden lisäksi urheilupaikkavälineitä sekä pihojen, puistojen ja katujen kalusteita. SmartUs-konsepti tarjoaa interaktiivisia ja innovatiivisia leikki-, oppimis- ja liikkumisympäristöjä kaiken ikäisille. Lappset PlayCare-palveluketju kattaa välineiden koko käyttöiän suunnittelusta ja asennuksesta ylläpitoon ja tuotteiden asennukseen. Konsernin palveluksessa on keskimäärin 284 henkilöä. Tytäryrityksiä on viidessä eri maassa. Lappset-tuotteita viedään yli 40 maahan. Lisätietoja: www.lappset.com tai www.smartus.fi