Lomakohteita adrenaliininjanoisille – lepolomaa hakevat älkööt vaivautuko

Hotels.com keräsi lomavinkkejä niille, joita etoo ajatus lomasta aurinkorasvan katkussa turistirannalla makaillen joka paikka täynnä hiekkaa, tusinapokkari toisessa kädessä ja sateenvarjodrinkki toisessa. Rautahermoisille aktiviteettihirmuille uiminen haiden seassa Afrikassa, tulivuorivaellus Havaijilla tai uiminen vesiputouksen reunalla Sambiassa saattavat kuulostaa edellä kuvattua huomattavasti rentouttavammalta lomasuunnitelmalta.

Pyöräily kuoleman tiellä Boliviassa

North Yungas Road on 64 kilometrin pituinen tie, joka yhdistää La Pazin ja Corocion kaupungit Boliviassa. Tämä tie on tunnettu myös kuoleman tienä ja sitä tituleerataan maailman vaarallisimmaksi tieosuudeksi. Tien korkein kohta on 4650 metrin korkeudella meren pinnasta, eikä tiessä ole minkäänlaisia kaiteita. Tie rakennettiin vuonna 1930 ja se korvattiin vasta vuonna 2006 turvallisemmalla reitillä. Useat turistitoimistot järjestävät pyöräretkiä reittiä pitkin, jonka polkeminen taittuu noin seitsemässä tunnissa. Polkemisesta väsyneitä reisiä ja jännityksestä hionneita kämmeniä sopii lepuuttaa esimerkiksi Stannum Boutique Hotelissa La Pazissa, jossa yö maksaa alkaen 75 euroa.

Maailman korkein SkyCoaster USAssa

Kissimeen pikkukaupungissa hieman Orlandon ulkopuolella on maailman korkein SkyCoaster. Vekotin on niin korkea, että paikalle on helppo suunnistaa, koska sen näkee jo kauan ennen perille saapumista. SkyCoasterissa voi kokea vapaan pudotuksen tunteen liitämällä ilman halki valjailla vaijereihin kiinnitettynä. Norjan Tusenfrydissä sijaitseva 33 metrinen SkyCoaster on lasten leikkiä verrattuna Kissimeen yli 91 metriä korkeaan laitteeseen. Maankamaralle laskeutumisen jälkeen sykkeen kelpaa antaa tasaantua Gaylord Palms Resort & Convention Centerissä. Yön tästä hotellista saa alkaen 141 euron hinnalla.

Zorbbausta Uudessa-Seelannissa

Zorbbaus tarkoittaa mäen laskemista ilmalla täytetyn jättimäistä rantapalloa muistuttavan muovikuulan sisällä. Zorb-pallo koostuu kahdesta sisäkkäisestä pallosta, joiden väliin jäävä ilmakerros suojaa matkustajaa. Zorbbaus on kehitetty Uudessa-Seelannissa, jossa on hyvä tutustua lajiin turvallisesti. Monissa keskuksissa on eritasoisia ratoja eri jyrkkyysasteilla. Harrastusta ajatellen oivallinen majapaikka löytyy esimerkiksi järven rannalla sijaitsevasta Hotel Nicarasta, joka on kävelyetäisyyden päässä Zorb Rotoruan zorbbaus-radasta Uudessa-Seelannissa. Viihtyisässä hotellissa yöpyy alkaen 283 eurolla.

Tulivuorivaellusta Havaijilla

Havaijilla sijaitsee tulivuoriluonnonpuisto. Puisto perustettiin 1916 ja alueella on yli 240 kilometriä patikkapolkuja, jotka kulkevat kraatterien, laavakenttien ja sademetsien halki. Luonnonpuistossa on myös aktiivisia tulivuoria: Kilauea ja Maunaloa. Vuorista jälkimmäinen purkautui viimeksi vuonna 1984. Kilauea on puolestaan Havaijin aktiivisin tulivuori tuottaen päivittäin 190 000 – 500 000 kuutiometriä laavaa, eli kannattaa katsoa, mihin astuu. Puistossa järjestetään myös opastettuja kierroksia, joilla ihmeelliseen luontoon voi tutustua valvotuissa olosuhteissa. Tulivuorielämysten välissä on kelpaa levähtää vaikkapa rannalla olevassa Marriot King’s Kona beach Hotelissa, jossa yö kustantaa alkaen 144 euroa.

Haiden seassa uintia Etelä Afrikassa

Gansbaain kaupunki Etelä-Afrikassa on tunnettu runsaasta valkohaipopulaatiosta, joka elää tienoon rannikoilla. Vuodesta 1995 lähtien haihäkkisukellus on ollut kaupungin tärkein turistivetonaula. Merten komein ja kunnioitetuin peto viihtyy hyvin seudun viileissä vesissä. Esimerkiksi White Shark Ecoventures on toimisto, joka järjestää retkiä ihailemaan näitä hienoja eläimiä turvallisesti. Turistit lasketaan mereen katamaraaneista teräshäkeissä. Grootbos Natural Reserve sijaitsee aivan rannan tuntumassa ja tarjoaa oivat puitteet majoittumiseen haituristeille. Yön täällä saa alkaen 248 eurolla.

Uimista Devil’s Poolissa Zimbabwessa

Viktorian putoukset sijaitsevat Zimbabwen ja Sambian rajalla. Putouksen muodostuvat Sambesi-joen syöksyessä 108 metriä alas rotkoon. Putouksen reunalla Livingstone-saarella on luonnon muodostama allas, joka tunnetaan Devil’s poolina, eli paholaisen altaana. Kuivalla kaudella vedenpinta on sopivalla tasolla ja aivan reunan viereen muodostuu alue, jossa voi pulikoida vain senttien päässä sadan metrin pudotuksesta. Uinti on mahdollista yleensä syys-joulukuussa, jolloin Devil’s pool on lähes yhtä suosittu turistikohde, kuin itse Viktorian putoukset. Vesiputouksen lähellä majoittuu mukavasti Victoria Falls Safari Lodgessa Zimbabwen puolella. Yön tästä hotellissa putouksen ääreltä saa alkaen 173 eurolla.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 5.7.2013, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 044 340 0092.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 200 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.