Lontoon ja New Yorkin välille uusi liikematkustusreitti

British Airways panostaa liikematkustukseen ja aloittaa syyskuun 29. päivä säännöllisen vain liikematkustuspaikkoja sisältävän reittilennon maailman talouskeskusten Lontoon ja New Yorkin välillä. New Yorkissa lentokenttänä toimii JFK, Lontoossa London City. British Airways on ollut liikematkustusmukavuuden edelläkävijä jo vuosia.

Tilavassa A318-koneessa on 32 liikematkustuspaikkaa. British Airwaysin ollessa kyseessä tämä tarkoittaa kokonaan vaakatasoon avautuvia Club World -liikematkustusluokan vuodeistuimia. Lennolla on käytössä myös British Airwaysin OnAir-palvelu. Matkustajat voivat matkapuhelimillaan kirjautua sähköpostiin ja käyttää internetiä sekä lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä. London Cityn lentokentälle ehtii kaupungin liike-elämän keskustasta parissakymmenessä minuutissa. Ainoastaan käsimatkatavaroiden kanssa matkustavien osalta riittää, että lähtöselvityksessä on 15 minuuttia ennen lähtöä. Ruumaan jätettävien matkatavaroiden kanssakin lähtöselvitykseen riittää 20 minuuttia. London Cityn lyhyestä kiitoradasta johtuen kone pysähtyy lisätankkausta varten Irlannin Shannonissa. Välilasku ei kuitenkaan hidasta matkan kokonaisaikaa, sillä Shannonissa matkustajat voivat vaivattomasti ja nopeasti hoitaa USA:n maahantulomuodollisuudet. Tämän käytännön ansiosta lennon matkustajat saapuvat JFK:n lentokentälle kotimaanmatkustajina välttäen suurkentän jonot. Myös matkatavarat saapuvat kotimaan halliin, josta matkustaja saa ne nopeasti mukaansa. New Yorkista Lontooseen päin lentäessä kiireisen liikematkustajan kannattaa käyttää lipun hintaan kuuluvat JFK:n lentokenttäpalvelut hyödyksi, jotta lentoajan voi rauhoittaa nukkumiseen. Kentällä voi nauttia illallisen British Airwaysin loungessa ja Elemis Travel Spassa nauttia rentouttavan hieronnan ennen matkaa. Lento New Yorkista Lontooseen ei sisällä välipysähdyksiä ja lähtöselvitykseen on saavuttava vain 45 minuuttia ennen lentoa. Yhteys JFK:n ja London Cityn välillä on nopein mahdollinen ja British Airways on ainoa lentoyhtiö, joka lentää kyseistä reittiä. Lisätietoja www.ba.com Lähettäjä ja kuvapyynnöt Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 338 2873, maija.hakala@acsanafor.fi British Airways kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Käynnissä on parhaillaan 90-vuotisjuhlavuosi. Yhtiön reittiverkosto kattaa 154 kohdetta 75 maassa. Kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa 2008. Sen pikkuveljeksi uudistettuun terminaali 3:een siirtyvät tai ovat jo siirtyneet kaikki Oneworld-allianssin kumppanit ja niiden kanssa yhdessä lennettävät reitit. Tähän joukkoon kuuluvat myös kaksi British Airwaysin päivittäistä vuoroa Helsinkiin. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. Muita jäseniä ovat muun muassa Finnair, American Airlines ja Qantas.