Löydä Helsingborg – Skånen todellinen helmi

Malmö on Etelä-Ruotsin Skånen suurin kaupunki ja vain sillanmitan päässä Kööpenhaminasta. Hiukan ylempää rannikolta löytyy kuitenkin Skånen todellinen helmi, Helsingborg. Hotels.com kertoo, missä Helsingborgissa kannattaa syödä, juoda, juhlia ja nukkua.

Kattegatin salmen kapeimmalla kohdalla sijaitsevassa kaupungissa yhdistyvät mannermainen tunnelma ja vilkkaan sataman tuoma merellisyys. Lähin naapurikaupunki on Tanskan puolella sijaitseva Helsingör, jonne kertyy vesiteitse matkaa ainoastaan neljä kilometriä. Helsingör on paikallisille kuin Tallinna helsinkiläisille – lautat kulkevat kaupunkien väliä lähes taukoamatta, ja retken ohjelmaan kuuluu usein tuoppi jos toinenkin olutta. Matkailijan ei kuitenkaan tarvitse poistua Helsingborgista, sillä kaupungissa on valtavasti nähtävää, koettavaa ja edullisia hotelleja. Tässä Hotels.comin vinkit Helsingborgiin matkaavalle.

Rentoudu drinkkien äärellä

Helsing, Södra Storgatan 1
Vanhaan pankkihalliin rakennettu Helsing on ehkäpä se kaupungin miellyttävin baari. Viikonloppuiltoina Helsing herää eloon ja täyttyy juhlijoista, mutta koskaan ei ole niin tungosta, ettei vieras voisi nauttia rauhassa tilaamaansa sitruunalla, chilillä ja hunajalla maustettua ”Chill Down Honey” -rommidrinkkiään.

Kuppi kahvia ja purilainen – tyylillä

Ebbas fik, Bruksgatan 20
Tämä 50-lukulainen kahvila on käymisen arvoinen sekä sisustuksensa että tarjoilujensa puolesta. Ajan henkeen sopivat muovilamput, naruhyllyt ja vinyylikalusteet luovat tunnelmaa. Jukeboksista kaikuvat Little Richardin ja Jerry Lee Lewisin taidonnäytteet. Mahtavien hampurilaisannosten kartonkiastiat on muotoiltu 50-luvun klassisten jenkkiautojen näköisiksi. Lisäksi paikka tarjoaa taivaallisia kakkuja ja leivoksia – kuuleman mukaan paikasta saa myös koko Pohjois-Euroopan suurimpia punssirullia!

Näe ja koe kulttuuri

Dunkers Kulturhus, Kungsgatan 11
Taidegallerian, teemanäyttelyiden ja jatkuvasti täyteen varattujen teatteri- ja musiikkitapahtumien ansiosta Dunkers on alueen kulttuurimekka. Uudessa Pohjoissatamassa meren rannalla sijaitsevaan Dunkersiin kävely on tärkeä osa kulttuurielämystä.

Syö astetta paremmin

Bonasera, Drottninggatan 124
Vartin kävelymatkan päästä keskustasta löydät italialaisen Bonasera-ravintolan. Tunnelmallinen paikka, josta löytyy oma viinikellari ja pieni baari. Ruokalistalta löytyy esimerkiksi kampasimpukoita, ankankoipea ja hyvä valikoima erilaisia pastaruokia. Sinun ei kuitenkaan tarvitse välittää niistä. Siirrä lista suosiolla sivuun ja tilaa paistetuilla merenelävillä ja gremolatalla höystetty Risotto Milanese. Taivaallista.

Gastronomibutiken, Drottninggatan 30
Jokaisessa itseään kunnioittavassa kaupungissa on kunnon herkkumyymälä. Helsingborgissa se on Gastronomibutiken. Tuore liha ja juustot ovat todellisten gastronomian ammattilaisten ylläpitämän paikan kivijalka. Tarjolla on myös mainio lounas, ja ruokaa saa mukaan.

Mihin yöksi?

Hotelli Viking (4 tähteä) on pieni hotelli, jossa jokainen huone on yksilöllisesti sisustettu. Viking sijaitsee kaupungin ytimessä pienen Fågelsångsgatanin varrella.  Aamiainen sisältyy huoneen hintaan. Huonehinnat alkaen 69 euroa per yö.

Clarion Grand Central (4 tähteä) sijaitsee noin 200 metrin päässä paikalliselta matkakeskukselta, josta lähtevät niin junat, bussit kuin Tanskaan matkaavat lautat. Hotellirakennus on klassinen, mutta sisustus moderni. Hotellista löytyy esimerkiksi Japanilainen kylpylä. Alkaen 86 euroa per yö.

Elite Hotel Marina Plaza (4 tähteä) sijaitsee Juutinrauman rannalla olevalla laiturialueella, aivan Helsingborgin rautatieaseman tuntumassa. Hotelli haluaa tarjota jatkuvaa uudistumista ja vaihtelua, ja siksi mottona on kuunnella tarkasti vieraiden palautetta, toiveita ja ideoita. Huonehinnat alkaen 69 euroa per yö.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 7.11.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati (at) expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2,5 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Vuoden 2011 aikana Hotels.com toi markkinoille ilmaisen iPad-sovelluksen sekä useita ilmaisia älypuhelinsovelluksia. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia yli 20 000 viime hetken tarjouksen joukosta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.