Matkabloggareiden parhaat vinkit Berliiniin

Kaikki tietävät, että parhaat matkailuvinkit eivät löydy opaskirjoista vaan kulkevat kavereilta suusta suuhun. Tuttu matkabloggaaja on kuin ystävä, jonka sanaan luotetaan. Siksi Hotels.com ja Rantapallo keräsivät elokuun lopussa bloggareilta parhaat ja erikoisimmat vinkit trendikkääseen ja melkeinpä lähimatkailukohteeksi luettavaan Berliiniin.

Brunssille!

”Olen brunssitaivas, monta pulloa proseccoa, naurettavan pitkälle iltapäivään venynyt aamupala ja vatsakumpusi täyttäjä silloinkin, kun et ole nälkäinen. Et voi vastustaa tarjontaani. Olen kattanut sinulle pöydän valmiiksi lukemattomiin ravintoloihin. Hurmaan sinut alkupaloilla tai ahdistan valinnan vaikeudella. Tarjoan sinulle yönälkään pahvituokkosen Döneriä ja lämpimän Brezelin, palan painikkeeksi huurteisen Berliner-oluen. Tai huulillesi kevyitä kuplia, viileää ja helmeilevää Rieslingia.”

Jos makunystyräsi heräsivät tästä runollisesta Berliinin kuvauksesta, kurkkaa Cafe 100 Wasser ja muut parhaat brunssivinkit blogista Kaukokaipuu.

Syksyn tapahtumatärppi: valojen festivaali

Berliinissä asuva bloggari Abentauer in Berlin antaa menovinkit Berliiniin kaikkina vuodenaikoina. Nyt syksyllä hyvä hetki matkata Berliiniin on lokakuu, jolloin valoa syksyn pimeyteen tuo valojen festivaali, Festival of Lights: ”Kymmeniä Berliinin nähtävyyksiä valaistaan värikkäästi pimeän laskeuduttua. Tämä vie nähtävyyksien kiertelyn uudelle tasolle! Tarkista kohteet tapahtuman kotisivuilta ja jätä perinteinen nähtävyyskierros iltaa varten.”

Vuokraa pyörä ja ylläty

Urbaani viidakkoseikkailijatar kertoo juuri niitä erikoisempia vinkkejä Berliiniin. Hän kehottaa liikkumaan kaupungissa pyörällä tai kävellen. Muuten jokin hauska asia voi jäädä huomaamatta. Esimerkiksi tämä hauska nähtävyys: ”Spree Park: Käytöstä poistettu, hylätty huvipuisto. Joen rannalla, metsän keskeltä nousee maailmanpyörä ja possujuna on rikki. Puistossa on hämyinen, aavemainen tunnelma. Siellä on nykyään taas monen vuoden jälkeen muutama toimiva laitekin. Puiston lähettyvillä vuokrataan polkuveneitä ja muista hauskoja vesivempeleitä.”

Luksushotelli kaupungin sydämessä

Hotels.comin ja Rantapallon bloggarihaasteessa parhaan Berliini-vinkin kirjoittanut bloggari palkittiin hotelliviikonlopulla Berliinissä. Palkintohotelliksi valittiin Wyndham Grand Berlin Potsdamer Platz, joka on sijainniltaan Berliinin kävijälle mahtava. Potsdamer Platz on historian havinan ja modernin sykkivän kaupungin kohtauspiste. Tämä näkyy 1930-luvulla postitoimistona toimineen hotellin sisustuksessa. Hotellissa on säilytetty alkuperäinen art deco -henki, mutta palvelut kuten ylellinen kylpylä ja trendikkäät ravintolat edustavat tätä päivää.

Wyndham Grand Berlin Potsdamer Platz on erinomainen majoituspaikka matkailijoille, jotka mielellään kävelevät keskustassa ja käyttävät julkisia liikennevälineitä. Hotelli sijaitsee rauhallisella sivukadulla, mutta vain muutaman minuutin kävelymatkan päässä eläväisestä Potsdamer Platzista.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 716 9559 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 220 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.