Mobil 1 The Gridin uusi tuotantokausi käynnistyy Nelonen Sport -kanavalla

Tiedote 9.3.2010 MOBIL 1 THE GRIDIN UUSI TUOTANKOKAUSI KÄYNNISTYY NELONEN SPORT -KANAVALLA Ajankohtaisiin aiheisiin paneutuva Mobil 1 The Grid vie huomisesta alkaen moottoriurheilun fanit kilparatojen ja huipputiimien kulissientakaiseen maailmaan. Viime vuonna ensimmäisellä tuotantokaudellaan suosiota saavuttanut moottoriurheilun makasiiniohjelma Mobil 1 The Grid palaa tv-ruutuun uusin jaksoin. Viikoittain nähtävät 30 minuutin mittaiset jaksot käynnistyvät Nelonen Sport -kanavalla keskiviikkona 10. maaliskuuta klo 23.00. Ohjelma on toteutettu yhteistyössä maailman johtaviin urheiluohjelmien tuottajiin ja jakelijoihin kuuluvan Sunset & Vine -tuotantoyhtiön kanssa. Tavoitteena on tarjota moottoriurheilun ystäville ainutlaatuinen pääsy nykypäivän kansainvälisen ja ammattimaisen moottoriurheilun maailmaan. Mobil 1 The Gridin uusi tuotantokausi tarjoaa 30 jakson verran uutisia, ainutlaatuisia haastatteluja ja reportaaseja muun muassa formula ykkösistä, NASCARista, American Le Mans -sarjasta, Porsche SuperCupista sekä Indy Racing Leaguesta (IRL). Tämän lisäksi ohjelmassa tutustutaan erilaisiin harrastajien ajamiin sarjoihin ja kilpailuihin eri puolilla maailmaa. – Mobil 1:llä on jo kauan ollut tärkeä rooli moottoriurheilun maailmassa. Se on sekä monien menestyvien ammattilais- että harrastajatiimien valinta moottoriöljyksi eri puolilla maailmaa, sanoo Global Automotive Marketing Manager Lawrence Kearns ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Companysta. Mobil 1 on NASCAR-sarjan virallinen moottoriöljy sekä muun muassa Vodafone McLaren Mercedesin F1-tiimin sekä Penske Racingin NASCAR- ja IRL-tiimien pitkäaikainen yhteistyökumppani. – Olemme todella innoissamme Mobil 1 The Gridin uusista jaksoista. Haluamme tuoda fanit lähemmäksi toimintaa ja tarjota heille mahdollisuuden nähdä lähietäisyydeltä miten kuljettajat valmistutuvat kisoihin, miten tekniikkatiimit pyrkivät maksimoimaan moottorin suorituskyvyn ja sen innon, millä eri moottoriurheilun kentillä kilpailevat kuljettajat lähtevät mukaan kisaan, Kearns lisää. Kaikki ensimmäisen tuotantokauden jaksot on nähtävissä osoitteessa www.grid1.tv Lisäksi haastatteluja, jaksojen huippukohtia sekä tietoa Mobil 1 -tapahtumista on saatavilla Facebookin Mobil 1 -sivustolla osoitteessa www.facebook.com/mobil1 Mobil 1 The Gridin toisen tuotantokauden ensimmäinen jakso nähdään Nelonen Sport -kanavalla keskiviikkona 10.3. klo 23 alkaen. Lisätiedot ja kuvamateriaali: Viestintätoimisto AC-Sanafor Kirsi Pere kirsi.pere(a)acsanafor.fi p. 050-320 3180 Mobil 1 on maailman johtava synteettinen moottoriöljy. Se on laitevalmistajien suosituin valinta moottoriöljyksi. Lisätietoa Mobil 1:sta ja muista ExxonMobilin voiteluaineista löydät osoitteesta www.mobil1.fi ExxonMobil, Mobil ja Mobil 1 ovat ExxonMobil Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tuotemerkkejä.