Mobil 1 valittiin uuden 2010 Porsche Panameran ensi- ja huoltotäyttö-öljyksi

TIEDOTE 10.6.2009 Mobil 1 valittiin uuden 2010 Porsche Panameran ensi- ja huoltotäyttö-öljyksi Porsche suuntaa GT-autojen markkinoille uudella Panameralla Maailman johtava täyssynteettinen moottoriöljy Mobil 1 on valittu uuden 2010 Porsche Panameran kaikkien mallien ensi- ja huoltotäyttö-öljyksi. Ensi syksynä markkinoille tuleva uusi neliovinen Porsche Panamera on Porschen ensimmäinen luksusluokan GT-auto. Porsche Panamera Turbossa on yli 500 hevosvoiman 4,8-litrainen turboahtimella varusteltu moottori, jossa on edistyksellinen polttoaineen suorasuihkutusjärjestelmä. Panamerat ovat myös ensimmäisiä Porscheja, joiden moottorissa on automaattinen start-stop-järjestelmä. Sen tehtävänä on vähentää polttoaineenkulutusta: toiminto mahdollistaa moottorin sammumisen ja vähentää tyhjäkäyntiä normaaleissa arkipäivän ajotilanteissa, kun auto täytyy esimerkiksi pysäyttää risteyksessä tai liikennevaloissa. – Mobil 1 on työskennellyt yli vuosikymmenen ajan Porschen apuna moottoriteknologian kehitystyössä, tavoitteena moottorin suorituskyvyn lisääminen. Siksi olemme vahvasti mukana myös uuden Panameran lanseerauksessa, kertoo Michael Westberg, Pohjoismaiden markkinointijohtaja ExxonMobil Finlandilta. Suomalaiset saavat nauttia 2010 Porsche Panamera Turbosta ensimmäisten joukossa, sillä auto tulee Euroopassa myyntiin jo syyskuussa. Muu maailma, Yhdysvallat mukaan lukien, pääsee testaamaan mallia vasta lokakuusta alkaen. Panamera Turbon lisäksi Panamera-perheeseen liittyvät Panamera 4S ja Panamera S. Lisätiedot: Viestintätoimisto AC-Sanafor Kirsi Pere kirsi.pere(a)acsanafor.fi p. 050-320 3180 Mobil 1 on maailman johtava synteettinen moottoriöljy. Se on laitevalmistajien suosituin valinta moottoriöljyksi. Lisätietoa Mobil 1:sta ja muista ExxonMobilin voiteluaineista löydät osoitteesta www.mobil1.fi ExxonMobil, Mobil ja Mobil 1 ovat ExxonMobil Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tuotemerkkejä.