Näe, kuule ja maista syksyinen Eurooppa

Euroopassa järjestetään syksyisin monia kiinnostavia tapahtumia. Esimerkiksi Roomassa soi jazz, Kroatiassa maistuvat tryffelit ja Sveitsissä suklaa. Aina ei edes tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan saadakseen vaihtelua arkeen: Helsingin Linnanmäellä järjestettävä valokarvenaali tarjoaa tunnelmaa hämärtyviin iltoihin. Hotels.com listasi aisteja hellivät loppusyksyn tapahtumat.

-Syksyisessä Euroopassa on mistä valita: suurten ja maailmalla tunnettujen tapahtumien lisäksi tarjolla on myös omalaatuisempia, mutta hauskoja tapahtumia. Tänä syksynä kannattaa kokeilla jotain ihan uutta, suosittelee Hotels.comin Yvonne Bonanati.

Valokarnevaali Linnanmäen huvipuistossa |20. lokakuuta asti, Helsinki

Hurjapäät pääsevät nauttimaan vauhdin riemusta Helsingissä vielä tämän viikon loppuun saakka. Vaikka pyöritys Linnanmäen huvipuiston yli 40 laitteessa ei innostaisi, kannattaa alueelle silti suunnata kesäkauden päättävän Valokarnevaalin aikaan. Illan hämärtyessä voi hattaraa syöden fiilistellä vanhan puuvuoristoradan nostalgisia valoja ja puiston upeita valotaideteoksia. Valokarnevaalin aikana huvipuistossa esiintyy ilmaiskonserteissa mm. Roope Salminen & Koirat ja Paula Koivuniemi. Kymmenpäiväinen karnevaali huipentuu sunnuntaina 20.10. järjestettävään syksyn näyttävimpään ilotulitukseen, jota ei kannata jättää väliin! Lyhyen kävelymatkan päässä huvipuistosta sijaitsevassa Hotel Cumulus Olympiassa on huoneita tarjolla alkaen 76 euroa/yö.

www.linnanmaki.fi

Rome Jazz Festival |20. lokakuuta – 2. marraskuuta, Rooma, Italia

Yksi Italian syyskauden tunnetuimmista tapahtumista on kaupungin jazzfestivaali, joka kerää muusikoita sekä läheltä että kaukaakin. Jazz-musiikilla on ollut vankka asema Roomassa jo toisesta maailmansodasta lähtien ja kaupungit lukuisat jazzklubit kuuluvat Euroopan parhaimmistoon. Festivaalin esiintyjäkaartiin kuuluu niin tunnettuja italialaismuusikoita kuin kansainvälisiä suuruuksiakin. Konserttipaikkojen läheisyydessä sijaitseva Hotel Lord Byron tarjoaa ylelliset puitteet majoittumiseen. Huoneen festivaalien aikana saa alkaen hintaan 234 euroa/yö.

www.romajazzfestival.it

Tryffelifestivaali | Loka-marraskuu, Istria, Kroatia

Monien herkkusuiden mielestä Istrian niemimaan tryffelit ovat Euroopan ylimystöä. Luoteis-Kroatian pikkuruiselta ja vuoristoiselta niemimaalta löytyy metsäisiä tryffelikeitaita. Syyskuun puolivälistä lähtien Istrian alueen pikkukaupungeissa juhlitaan arvosienten sadonkorjuuta musiikin ja monenlaisten tryffeliherkkujen voimin. Kroatian suhteellisen halvan rahayksikön kunan ansiosta Istrian tryffelit ovat huokeita verrattuna toscanalaisiin ja ranskalaisiin kilpailijasieniin. Istriassa hyvä majoitusvaihtoehto on Motovun vanhassa kaupungissa Hotel Kastel, jossa myös monet festivaalin tapahtumista järjestetään. Huone alkaen 95 euroa yöltä.

www.istria-gourmet.com

Suklaafestivaali |13. - 15. joulukuuta, Geneve, Sveitsi

Loistava tekosyy ottaa varaslähtö joulun suklaaähkyyn on suunnata Geneveen joulukuun puolivälissä. Kaupungin suurimman festivaalin l’Escaladen juuret ovat öisessä taistelussa 11. joulukuuta 1602. Tuolloin Geneven asukkaat onnistuivat estämään Savoijin herttuan yrityksen vallata kaupungin. Tarinan mukaan eräs rohkea kotiäiti tiputti hyökkääjien päälle kiehuvaa keittoa ja lopuksi heitti yhtä sotilasta painavalla padallaan. Tästä johtuen geneveläisjuhlan symboli ovat marsipaanilla täytetyt suklaiset padat, joita kaupunkilaiset ahmivat festivaalin aikoihin. Pari päivää ennen varsinaista juhlaa kaupungin vanhassa osassa järjestetään kahdeksan kilometrin mittainen l’Escalade-juoksu, johon osallistuu vuosittain noin 20 000 henkilöä. Mikäli matkalaukkuun mahtuu mukaan naamiaisasu, on Genevessä mahdollista osallistua myös hupailujuoksutapahtumaan hassuissa lenkkivermeissä. Katedraalin ja vanhan kaupungin tuntumassa sijaitseva Hotel De La Paix tarjoaa upean rantanäköalan lisäksi huoneita alkaen hintaan 293 euroa yöltä.

www.1602.ch

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
    • Hinnat on tarkistettu 10.10.2013, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 220 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.