Nokia ja Expedia tarjoavat yhteistyössä maailmanlaajuisen hotellien varauspalvelun

Tiedote 13.11.2009 NOKIA JA EXPEDIA TARJOAVAT YHTEISTYÖSSÄ MAAILMANLAAJUISEN HOTELLIEN VARAUSPALVELUN Expedia Affiliate Network ja Nokia kertoivat tänään suunnitelmista liittää Expedian hotellivaraustoiminto Nokian Ovi Maps -palvelun kartta- ja navigaatioteknologiaan. Yhteistyö laajentaa molempien yritysten liiketoimintaa: kyseessä on Expedia Affiliate Networkille ensimmäinen mobiilikumppanuus ja Nokia puolestaan tarjoaa hotellivarauspalvelua nyt ensimmäistä kertaa. Uusi palvelu tarjoaa koko Expedian hotellitarjonnan Ovi Maps -palvelun käyttäjien. Käyttäjät voivat tarkistaa hotellien lisätietoja, hintoja, varaustilanteen sekä Expedian asiakkaiden antamia asiakasarvioita matkapuhelimestaan. Ensimmäisessä vaiheessa yhteistyö toimii call-to-book-periaatteella, jolloin Ovi Maps -palvelun käyttäjät voivat varata hotelleja sadoista eri kohteista ympäri maailmaa Expedian asiakaspalvelupuhelimen kautta. Tulevaisuudessa suunnitteilla on myös click-to-book-toiminto, jonka avulla käyttäjät pystyvät näkemään hotellien varaustilanteen ja hinnat reaaliajassa ja varaamaan hotellihuoneita online-palvelun kautta matkapuhelimillaan. – Kyseessä on Expedia Affiliate Networkin ensimmäinen mobiilialuevaltaus. Teknologiamme ansiosta kumppanimme voivat tarjota asiakkailleen matkailupalveluja sekä tietokoneella että matkapuhelimella käytettäviksi. Olemme mielellämme mukana edesauttamassa Nokian innovatiivista Ovi Maps -palvelua. Alkavassa yhteistyössä kaksi oman alansa asiantuntijaa yhdistää voimansa kuluttajia hyödyntävällä tavalla, toteaa Expedia Affiliate Networkin johtaja Henrik Kjellberg. – Matkailu- ja mobiilipalvelut liittyvät tiukasti yhteen. Expedia Affiliate Networkin kanssa kehitetty hotellivarauspalvelu on hyvä lisä Nokian ennestään tarjoamien palveluiden kasvavaan joukkoon. Koska palvelu tulee olemaan käytettävissä sekä mobiililaitteella että pöytäkoneella, sitä voidaan hyödyntää myös matkan aikana – ei ainoastaan matkaa varatessa, kuvailee Nokian Senior Product Manager for Social Location Robert Rogers. Tällä hetkellä Expedia Affiliate Networkilla on yli 10 000 private label -kumppania ympäri maailmaa. EMEA-alueella Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa näihin kuuluvat muun muassa Eurostar, Lonely Planet, Moto GP ja Sky. Expedia Affiliate Networkilla on myös 20 lentoyhtiökumppania kuten SAS ja Alitalia. Expedia Affiliate Networkin maailmanlaajuisiin kumppaneihin kuuluvat muun muassa Radisson Hotels & Resorts, American Airlines, The New York Times, LA Times sekä Foxnews.com. Lisätietoja Expedia Affiliate Networkista löytyy osoitteesta www.expediaaffiliatenetwork.co.uk Expedia Affiliate Network Expedia Affiliate Network (EAN) on osa Expedia Inc:iä. Se tarjoaa matkailupalveluita ja -tuotteita yli 10 000 yhteistyökumppanille maailmanlaajuisesti mukaan lukien monet maailman johtavat lento- ja junayhtiöt sekä verkkopohjaiset matkatoimistot. Expedia Affiliate Networkin kumppaneihin kuuluu muun muassa Eurostar, Blue1, Radisson, SAS, American Airlines, The New York Times, LA Times sekä Foxnews.com. EAN:n jakelukanavat mahdollistavat yhteistyökumppanien kyvyn tarjota online-asiakkailleen pääsyn Expedian kilpailukykyisiin tuotteisiin ja palveluihin. Näitä ovat muun muassa hotellit, autonvuokraus, lennot, vakuutukset ja kohdepalvelut. Yhteistyökumppanit hyötyvät myös toimituksen kiistämättömästä laadusta sekä johtavista markkinoinnin työkaluista. Lisätiedot: Kate Hopcraft, Expedia Affiliate Network +44 (0)20 7019 2165 a-khopcraft@expedia.com Aino Ruikka, Viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 aino.ruikka@acsanafor.fi Kirsi Pere, Viestintätoimisto AC-Sanafor 050 320 3180 kirsi.pere@acsanafor.fi