Pää pilviin – maailman korkeimmat hotellit

Jos yöpyminen lähempänä tähtiä kiinnostaa, kannattaa seuraavalla lomalla majoittua pilvenpiirtäjähotellissa. Hotellivaraussivusto Hotels.com listasi kaupungit, joista löytyvät maailman korkeimmat hotellit.

Huipulle haluaville

Kaksi maailman korkeinta hotellia sijaitsee idän jättiläisessä Kiinassa. Shanghain hotelli Park Hyattiin ei kannata huimauksesta kärsivän suunnata: 492 metriin kohoava maailman korkein hotellirakennus on lähes 4 kertaa Tampereen Näsinneulaa korkeampi. Yöpyminen lähellä taivasta kustantaa alkaen 357 euroa yöltä. Jos hinta hirvittää, voi upeista maisemista nauttia myös hotellin 91. kerroksessa sijaitsevassa ravintolassa ja yöpyä yhdessä pilvenpiirtäjän lähistöllä sijaitsevista kukkarolle ystävällisemmistä hotelleista. Hotellihuoneen keskihinta Shanghaissa on 79 euroa*.

Korkeimpien hotellirakennusten kakkossijaa pitää tiukasti Hongkongissa sijaitseva, 484 metriä korkea Ritz Carlton, josta huoneen saa alkaen 474 euroa/ yö. Maailman kolmanneksi korkein hotelli kurottaa Dubaissa ja on nimeltään JW Marriott Marquis Hotel. Huoneen tästä 355 metriä korkeasta hotellista saa alkaen 212 eurolla per yö.

Etäisyyttä maahan

Top-10 -listan puolivälin rakennukset eivät juuri kalpene korkeimpien hotellien kärkisijoja pitävien majoitusliikkeiden rinnalla. Bangkokin Baiyoke Towerissa sijaitsevan Baiyoke Sky Hotelin (304 metriä) ja kiinalaisen Macaon Grand Lisboan (261 metriä) korkeuksista katsottuna miljoonakaupungin lakkaamaton syke näyttää muurahaiskeon kuhinalta. Jos maailman ihmetteleminen lintuperspektiivistä ei kolahda, voi Bangkokin hulinaa fiilistellä sopuhintaan matalemmissakin hotelleissa: vuoden 2013 ensimmäisellä puoliskolla hotellihuone kustansi keskimäärin 66 tai 82 euroa.

Jumbosijoillakin Vapaudenpatsasta korkeammalle

Seitsemännellä sijalla hotellien korkeuskisassa 266 metriin kohoaa Singaporen Swissôtel The Stamford. Toiseksi viimeisellä sijalla olevan detroitilaisen GM Renaissance Centerin korkeus on 221 metriä. Listan viimeisellä sijalla on Westin Peachtree Plaza Hotel (220 metriä) Atlantasta. Vaikka nämä rakennukset jäivätkin korkeimpien hotellien top-10 –listan jumbosijoille, ovat ne silti yli kaksi kertaa New Yorkin Vapaudenpatsasta korkeampia.

Kaupungit, joissa maailman korkeimmat hotellit
Sija Kaupunki Korkeimmat hotellit Korkeus (metreissä) Kaupungin hotellien keskihinta vuoden 2013 ensimmäisen puolikkaan HPI-raportin* mukaan
1 Shanghai Park Hyatt Shanghai 492 79 €
2 Hongkong Ritz Carlton 484 138 €
3 Dubai JW Marriott Marquis Hotel 355 177 €
4 Bangkok Baiyoke Tower 2 304 66 €
5 Macao Grand Lisboa 261 126 €
6 Jakarta Ciputra World Hotel Tower 257 82 €
7 Nagoya Nagoya Marriott Associa Hotel 226 64 €
7 Singapore Swissôtel The Stamford 226 149 €
9 Detroit GM Renaissance Center 221 89 €
10 Atlanta Westin Peachtree Plaza Hotel 220 101 €

* Tiedot ilmenevät hotellivaraussivusto Hotels.comin tekemästä Hotel Price Index (HPI) –raportista.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
    • Hinnat on tarkistettu 24.10.2013, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 220 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.