Perunan ystäville oma verkkoyhteisö

Pro Peruna ry on avannut perunasta kiinnostuneille oman verkkoyhteisön. Pro Perunan verkkosivuilla toimivassa yhteisössä perunasta kiinnostuneet voivat keskustella, jakaa vinkkejään, reseptejään tai esittää kysymyksiä Pro Perunalle. Yhteisöpalvelun teknisestä toteutuksesta vastaa TWID Oy.

Pro Perunan TWID-verkkoyhteisössä kenen tahansa on mahdollista keskustella perunasta ja perunaan liittyvistä aiheista. Jos tuttuihin perunaherkkuihin kaipaa vaihtelua, vinkkejä on hyvä kysellä yhteisön jäseniltä. Yhteisöön pääsee mukaan rekisteröitymällä Pro Peruna ry:n verkkosivuilla. - Uskon, että on olemassa paljon perunaan intohimoisesti suhtautuvia ihmisiä, joille peruna on edelleen se käytetyin raaka-aine ruuanlaitossa. Yhteisön kautta voimme tarjota heille ja kaikille ruuanlaitosta kiinnostuneille oman paikan käydä keskustelua perunasta ja jakaa innostustaan muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa. Toisaalta vain reseptejä tai ruuanlaittovinkkejä kaipaavalle yhteisö on aivan yhtä näppärä paikka hankkia tietoa, kertoo Pro Peruna ry:n projektipäällikkö Hannele Kallio Myös keittiö-alan ammattilaisia on ajateltu, sillä heille avataan aivan oma yhteisö. Yhteisö on tarkoitettu ainoastaan alan ammattilaisille, minkä takia se on suljettu yleisöltä. Ammattilaisten yhteisössä kaikkien keittiössä työskentelevien on mahdollisuus keskustella perunasta muiden alan ammattilaisten kanssa. Yhteisöpalvelun toteutuksesta vastaa TWID Oy TWID Oy tarjoaa yrityksille palvelua, joka on internetissä yrityksen omilla verkkosivuilla toimiva yhteisö. Yhteisö on tarkoitettu joko yrityksen asiakkaille tai kumppaneille. Palvelua voivat yhtälailla hyödyntää myös erilaiset järjestöt ja organisaatiot. - Ihmisillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita, minkä takia keskustelu tietystä aiheesta on hyvä kanavoida omaan yhteisöön, jossa ajatuksia voi vaihtaa samanhenkisten ihmisten kanssa, TWID Oy:n toimitusjohtaja Jari Kaitera sanoo. Perunan ystäväksi itsekin lukeutuvan Kaiteran mielestä järjestöjen kannattaisi rohkeasti hyödyntää verkkoyhteisöä kosketuspintana jäseniinsä ja asiasta kiinnostuneisiin kuten Pro Peruna ry tekee. - Järjestöt pystyvät kuulemaan jäsentensä mielipiteet paremmin, jos jäsenille on tarjolla paikka kertoa niitä. Verkossa toimiva yhteisö on tähän juuri sopiva ratkaisu, Kaitera jatkaa. Perunayhteisö avattiin 16. marraskuuta 2009 ja se löytyy Pro Peruna ry:n verkkosivuilta osoitteesta www.properuna.fi. www.twid.com, www.properuna.fi Jari Kaitera: TWID Oy:n toimitusjohtaja, p 040 836 0600 tai jari.kaitera@twid.com Hannele Kallio: Pro Peruna ry:n projektipäällikkö, p 0400 216 150 tai hannele.kallio@properuna.fi TWID Oy on vuonna 2009 perustettu suomalainen yhteisöpalveluyritys. TWID-palvelu on yrityksen omilla verkkosivuilla toimiva yhteisö, joka voi olla suunnattu joko asiakkaille tai kumppaneille. TWID antaa yrityksille mahdollisuuden hyödyntää sosiaalisen median keinoja ja vaikuttavuutta. TWIDin avulla yritys luo asiakkaille tai kumppaneille oman paikan kommentoida, antaa palautetta ja mielipiteitä sekä kehitysideoita tuotteista ja palveluista.