Philips AVENT -höyrykeittimellä valmistat terveelliset vauvanruoat vaivattomasti

Lehdistötiedote 16.11.2009 Philipsin AVENT-tuotteet helpottavat vauvaperheen arkea PHILIPS AVENT -HÖYRYKEITTIMELLÄ VALMISTAT TERVEELLISET VAUVANRUOAT VAIVATTOMASTI Monet vanhemmat haluavat tietää entistä tarkemmin mitä aineksia on ruoassa, jota he lapsilleen tarjoavat. Philipsin AVENT-tuoteperheen uusin tulokas on höyrykeittimen ja tehosekoittimen yhdistelmä, jolla on helppo valmistaa vauvalle maistuvaa ruokaa, jossa kaikki tärkeät ravintoaineet ovat tallella. Philips AVENT -tuotteet on suunniteltu helpottamaan vauvaperheen arkea. Sarjan uusin tulokas on höyrykeittimen ja tehosekoittimen yhdistelmä, jolla voi kiireisenkin arjen keskellä valmistaa maukasta ja terveellistä ruokaa perheen pienimmille. – Tutkimusten mukaan vanhemmat ovat entistä tarkempia sen suhteen, millaisista aineksia tehtyä ruokaa he haluavat tarjota lapsilleen. Höyrykeittimen ja tehosekoittimen yhdistelmällä voi kätevästi valmistaa vauvalle kotiruokaa, jonka sisältö on varmasti tiedossa, sanoo Media Relations Manager Tarja Jäntti-Eade Philipsiltä. Höyrykypsentämisen ansiosta raaka-aineiden maut ja tärkeät ravintoaineet ovat tallella. Laitteella voi höyrykypsentää ja sekoittaa helposti esimerkiksi kalaa, lihaa, vihanneksia tai hedelmiä. – Höyrykypsentäminen ei ole sinänsä uutta, mutta markkinoilla ei ole ollut tuotetta joka myös hienontaa ruoan, jolloin aivan pienetkin lapset voivat syödä sitä. Laitetta ei kuitenkaan tarvitse käyttää vain lastenruoan tekemiseen, vaan esimerkiksi smoothiet valmistuvat sillä helposti myös vanhemmille, Jäntti-Eade lisää. Turvallista ja helppoa arkea vauvan kanssa Vauvoille suunnitellut Philips AVENT -tuotteet ovat pitkän kehitystyön tulos. Valikoimaan kuuluu joukko turvallisia ja testattuja tuotteita, joiden tehtävänä on helpottaa vauvaperheen arkea. AVENT Magic ja Magic Sporster -nokkamukit on suunniteltu yli 12 kuukautta vanhoille taaperoille, jotka opettelevat juomaan itse. Niiden rakenne estää ilman päätymisen mahaan, mikä vähentää koliikkivaivoja. Täysin BPA-vapaissa mukeissa on venttiilillä varustettu kova nokka, joka sopii erityisen hyvin vauvoille, joiden hampaat ovat puhkeamassa. Nokan ansiosta mukit eivät läikytä, vaikka niitä kuinka ravistettaisiin, kaadettaisiin tai heitettäisiin ilmaan. Irrotettavaa nokka voi käyttää myös esimerkiksi tuttipullossa. Muita suosittuja tuotteita ovat esimerkiksi digitaalinen kuumemittaripakkaus, joka sisältää sekä tuttikuumemittarin, kuumemittarin että AVENT Freeflow -tutin, analogiset itkuhälyttimet, tuttipullot sekä rintapumput, joiden avulla maitoa saadaan enemmän kuin elektronisilla rintapumpuilla. Philips AVENT -tehosekoittimen ja höyrykeittimen yhdistelmän (SCF870) suositushinta on 149 euroa. AVENT Magic ja Magic Sporster -nokkamukien suositushinnat 7–10 euroa. Lisää tietoa Philips AVENT -tuotteista löydät osoitteesta www.philips.fi Lisätietoja, kuvia ja testikappaleita: Kirsi Pere, Viestintätoimisto AC-Sanafor, kirsi.pere@acsanafor.fi, 050 320 3180 Aino Ruikka, Viestintätoimisto AC-Sanafor, aino.ruikka@acsanafor.fi, 040 706 8021 Tarja Jäntti-Eade, Philips Consumer Lifestyle Media Relations Manager, tarja.jantti-eade@philips.com tai 040 529 0227 Philips Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 118 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2008 yritys saavutti 26 miljardin euron myynnin ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta http://socialmedianewsroom.philips.fi/