• AC-Sanafor/

Philips Healthcaren uusi Pohjoismaiden johtaja Karen Sørensen keskittyy työssään kestävään terveydenhuoltoon

Pohjoismaat – Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) on valinnut Karen Sørensenin Philips Healthcaren uudeksi Pohjoismaiden johtajaksi. Sørensen aloittaa tehtävässään tammikuussa 2013. Sørensenin edeltäjä Graham Tranter siirtyy Philipsin kansainvälisen markkinointityöryhmän talouspäälliköksi.

Sørensen aloitti Philipsillä vuonna 2012 Philipsin Pohjoismaiden toimitusjohtajana. Nyt hänen vastuullaan on myös Philips Healthcaren liiketoiminta Pohjoismaissa. Aiemmin hän toimi varatoimitusjohtajana Sanofi-Aventiksella, jossa hänen vastuualueenaan oli Länsi-Eurooppa. Philipsin johtotehtävien lisäksi Sørensen on Tanskan vientiluottorahaston EKF:n hallituksen jäsen.

Sørensenillä on kokemusta useista kansainvälisistä johtotehtävistä ja talousjohtamisesta muun muassa lääketeollisuuden ja biotekniikan aloilta. Esimerkkejä hänen ansioluetteloonsa kuuluvista yrityksistä ovat Sanofi, Biogen, Novo Nordisk ja Dako.

– Odotan kovasti työtäni pohjoismaiden Philips Healthcaren johtajana, Sørensen kertoo. Yritys on vakaalla pohjalla ja järkevien innovaatioiden siivittämänä meillä on hyvät mahdollisuudet kasvattaa Philips Healthcaren markkinaosuuksia kaikilla terveydenhuollon osa-alueilla.

– Lääketieteellisenä teknologiayrityksenä uskomme, että yhteistyön ja yhteisten innovaatioiden avulla voimme keksiä terveydenhuoltoon uusia ratkaisuja ja parantaa alan tuottavuutta, mikä puolestaan auttaa kehittämään terveydenhuoltojärjestelmää kestävään ja kustannustehokkaaseen suuntaan, hän jatkaa.

Sørensen korostaa, että johtajuus on keskeisessä osassa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla kestävien innovaatioiden luomisessa. Hänen mukaansa nykyinen haastava taloudellinen tilanne on nähtävä mahdollisuutena sijoittaa ratkaisuihin, jotka paitsi parantavat ihmisten elämänlaatua myös edistävät taloudellista kasvua.

Lisätietoja:

Käthryn Cars, Corporate Communications Nordic

Puhelin: +46 708 32 20 22

Sähköposti: kathryn.cars@philips.com

Tietoa Royal Philips Electronicsista

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva monialayritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua mielekkäiden innovaatioiden avulla terveydenhuollon, lifestyle-tuotteiden ja valaistuksen alalla. Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2011 yhtiön myynti oli 22,6 miljardia euroa, ja yhtiön palveluksessa työskenteli noin 122 000 henkilöä. Yhtiöllä on myyntiä ja palveluita yli 100 maassa. Yhtiö on johtavassa asemassa kardiologisen, akuutti- ja kotihoidon, energiaa säästävien valaistusratkaisujen ja uudenlaisten valaistussovellusten alalla sekä miesten parranajon ja muun siistiytymisen, kodin ja kannettavan elektroniikan sekä suun terveyden alalla. Philipsin uutisia on osoitteessa www.philips.fi/uutiset.