Philips julkaisi uudet kestävän kehityksen tavoitteensa

Nyt kolmannes tuotteista vihermerkittyjä - uusi päämäärä vuodessa 2015

Philips on tänään julkaissut kestävän kehityksen raporttinsa viime vuodelta. Peräti 31 prosenttia myynnistä kertyi omalla ympäristömerkillä merkityistä tuotteista. Tavoite saavutettiin kolme vuotta etuajassa. Uusi kestävän kehityksen ohjelma on nimeltään EcoVision5. Se yltää vuoteen 2015 saakka. Amsterdam, Alankomaat – Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI) on tänään ilmoittanut saavuttaneensa merkittävimmät tavoitteet omassa EcoVision4 -ohjelmassaan. Se lanseerattiin vuonna 2007 määrittämään tavoitteet vihreälle myynnille, vihreiden innovaatioiden investoinneille ja kasvavalle energiatehokkuudelle vuoteen 2012 mennessä. Viime vuoden myynnistä 31 prosenttia tuli vihermerkityistä tuotteista. Tällä Philips tarkoittaa sellaisia tuotteita, jotka ovat vähintään kymmenen prosenttia edeltäjäänsä tai kilpailijaansa parempi yhdellä tai useammalla ympäristön kannalta merkittävällä alalla. Näitä ovat energiatehokkuus, pakkaamiseen liittyvät käytännöt, terveydelle vaaralliset aineet, paino, kierrätys ja hävittäminen sekä käyttöikä. ” Se, että saavutimme asettamamme tavoitteet näin hyvin etuajassa kertoo mielestäni, että kestävä kehitys on Philipsin bisnesstrategiassa hyvin keskeisessä roolissa. Se on erottamaton osa toimintaamme terveyttä ja hyvinvointia korostavana yrityksenä, toteaa Rudy Provoost, Philipsin kestävän kehityksen neuvoston ja yhtiön valaistussegmentin johtaja. Huolenpitoa 500 miljoonalle ihmiselle Philipsin uusi kestävän kehityksen ohjelma on nimeltään EcoVision5 ja se ulottuu vuoteen 2015 saakka. Uudet tavoitteet laajentavat näkemystä kestävästä kehityksestä yli ekologisesta jalanjäljestä, yhtiön terveys- ja hyvinvointistrategian mukaisesti. Tavoitteena on muun muassa tuoda huolenpitoa 500 miljoonan ihmisen elämään. Tätä tavoitellaan kaikilla niillä Philipsin tuotteilla ja ratkaisuilla, jotka tarjoavat suoraan huolenpitoa. Esimerkki tältä alalta on MammoDiagnost DR, joka on osa liikkuvaa mammografiayksikköä. Sen tavoitteena on helpottaa naisten rintasyöpien ennaltaehkäisytyötä etenkin Lähi-idän syrjäseuduilla. Valaistus tärkeä toimiala Philipsin tavoitteena on lisätä 50 prosentilla tuotevalikoimansa energiatehokkuutta. Valaistuksen osalta Philipsin tuotteet vaikuttavat tällä hetkellä miltei viidenneksen osuudella maailman yhteenlaskettuun energiankulutukseen tällä alalla. LED-tekniikan tulo alan normiksi lisää merkittävästi mahdollisuuksia tehdä globaalisti merkittäviä innovaatioita valaistuksen energiatehokkuudessa. Esimerkiksi Etelä-Afrikassa Philips on esitellyt kaikkien aikojen ensimmäisen aurinkopaneeleihin perustuvan LED-valonheitinratkaisun. Lisätietoa englanniksi Philips also aims to double the collection and recycling of its end-of-life products, as well as the amount of recycled materials used in Philips products by 2015. Scarcity of material resources, the lack of collection and recycling legislation in certain areas of the world, coupled with growing consumer demand in emerging economies, present the planet with clear ecological risks. Philips’ EcoDesign approach to product development has resulted in such solutions as the Performer Energy Care vacuum cleaner, which is made up of 60% recycled and bio-based plastics. Philips has also been a partner in the development of collection and recycling legislation in the EU. It has expanded its voluntary collection and recycling services started in 2008 both in India and Brazil, and has launched them in Argentina in 2009. The LifeCycle approach is used to determine a product’s overall environmental improvement, calculating the estimated environmental impact of a product over its total life cycle -------------------------------------------------- Lisätietoja, kuvia ja videoita: http://www.newscenter.philips.com/main/standard/news/press/2010/20100222_ecovision.wpd Marie-Hélène Azar Philips Corporate Communications Tel : +31 (0)20 59 77426 Email: marie.helene.azar@philips.com Notes to the editor about EcoVision4: After achieving our first three programs which covered the environmental impact of production and development of all our products, we launched EcoVision4 in 2007, formulating the following targets over the period 2007 – 2012: • Generate 30% of total revenues from Green Products – contributing to the energy efficiency challenge with these products and inspiring individuals to make simple changes that collectively can have profound results. • Double our investment in Green Innovations to a cumulative EUR 1 billion – focusing on product improvements and on solutions for Green Technology also including reducing the chemical content of our products and designing them better for collection and recycling. • Further increase the energy efficiency of our operations by 25% – concentrating on energy efficiency and associated CO2 reduction as the main topic of internal sustainability efforts. Lähettäjä: Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, maija.hakala@acsanafor.fi, 050 33 828 73. Philips Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 116 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron myynnin ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter