Philips Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Jussi Lehtonen

Philips Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 3. heinäkuuta alkaen Jussi Lehtonen, 38. Uuden tehtävänsä lisäksi hän jatkaa Philips Oy:n ammattivalaistuksen maajohtajan toimessa. Lehtonen on ollut Philipsin palveluksessa kesäkuusta 2010 alkaen. Sitä ennen hän toimi Digita Oy:n palveluksessa vastaten Suomessa televisioliiketoiminnasta sekä Digitan emoyhtiön TDF:n Pariisin toimipisteessä kansainvälisen liiketoiminnan kehityksestä. Philips Oy:n edellinen toimitusjohtaja Kari Kaipainen on siirtynyt johdon konsultin tehtävään Philips Nordic -organisaatioon 1.6. alkaen.

– Philips on innovaatiovetoinen yritys, joka pyrkii parantamaan ihmisten elämänlaatua terveydenhuollon laitteiden, ammatti- ja yksityispuolen valaistusratkaisujen ja kodinelektroniikan avulla. On hienoa olla viemässä tätä kehitystä eteenpäin Suomessa, sanoo Jussi Lehtonen.

Pohjoismaissa Philips haluaa vahvistaa asemaansa terveydenhuoltosektorilla. Tästä hyvä esimerkki on syksyllä Turun yliopistolliseen keskussairaalaan asennettava koko vartalon positroniemissiotomografia/magneettiresonanssi (PET/MR) -kuvantamisjärjestelmä, joka oli ensimmäinen laatuaan Pohjoismaissa. Uuden järjestelmän avulla lääkärit ja tutkijat voivat saavuttaa kuvantamisessa uusia mahdollisuuksia onkologiassa, kardiologiassa ja neurologiassa.

– Toinen tärkeä alue Philipsille ovat valaistusratkaisut. Tällä hetkellä olemme johtavassa asemassa ledivalaistustekniikassa. Olemme havainneet tämän teknologian valtavat mahdollisuudet kehittää energiatehokkaita ratkaisuja, jotka myös parantavat ihmisten elämänlaatua esimerkiksi lisäämällä kaupunkiympäristöjen turvallisuutta ja tuomalla uudenlaisia mahdollisuuksia valaistusratkaisuihin. Suomalaiset ovat olleet nopeita kustannustehokkaiden lediratkaisujen käyttöönotossa ja siis edelläkävijöitä moneen muuhun maahan verrattuna, Lehtonen kertoo.

Kodinelektroniikassa, eli Consumer Lifestyle -sektorilla, Philipsin painopisteenä on vastata kuluttajien tarpeisiin joka puolella maailmaa tavoitteenaan edistää terveyttä ja hyvinvointia.

Lisätietoja:

Käthryn Cars, Senior Manager Corporate Communications, Philips Nordic, kathryn.cars@philips.com, +46 8 598 520 22

Kuvapyynnöt:

Viestintätoimisto AC-Sanafor, philips@acsanafor.fi, +358 44 716 9559

Lisää Philipsin uutisia voi lukea Philipsin MyNewsdesk-lehdistöhuoneessa.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 122 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2011 yritys saavutti 22,6 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana.