• AC-Sanafor/

Philips Wake-up Light – aurinko kaikille aamu-unisille: Uutuusmalliin voi lisätä itse herätysääniä

Aurinko loistaa poissaolollaan. Talvi ja pimeys odottavat oven takana. Helpotusta heräämiseen tuo Philipsin sarastusvalo. Valoon heräämisen tehokkuutta testataan parhaillaan kaamoksen keskellä Norjan Huippuvuorilla, missä 200 asukasta kokeilee talven ajan Philipsin Wake-up Lightia.

Ulrika Sjöö Frantzen on kotoisin Ruotsin Göteborgista, mutta viimeiset puolitoista vuotta hän on asunut Longyearbyenissä Norjan Huippuvuorilla. Ulrika on yksi 200 henkilöstä, jotka testaavat parin kuukauden ajan Philips Wake-up Lightia. Tarkoitus on kokeilla, helpottaako auringonnoususimulaattori heräämistä äärimmäisissä olosuhteissa – usean kuukauden täydellisessä pimeydessä.

– Täällä asuva ei valita säästä eikä pimeydestä. Mutta pimeyteen tottuneillekin sängystä nouseminen on haaste, kun pimeää on vuorokauden ympäri, Ulrika Sjöö Frantzen kertoo.

– Longyearbyeniin muuttavalla ihmiselle ei voi olla taipumusta talvimasennukseen. Mutta onhan se meistäkin ihanaa, kun aurinko tulee helmikuun lopulla taas esiin. Ja kyllä pimeys tuntuu aamuisin vaikealta, joten toivon todella, että Wake-up Light toisi helpotusta heräämiseen, Ulrika sanoo.

Valoisa herätyskello

Wake-up Light jäljittelee kesäaamua valaisemalla makuuhuoneen puoli tuntia ennen heräämisaikaa. Valo voimistuu vähitellen ja käynnistää kehon fysiologisen heräämisprosessin. Valo lähettää viestin aivoihin, jotka käskevät kehoa tuottamaan energiahormoni kortisolia.

– Valoon herääminen on luonnollisempaa ja miellyttävämpää kuin ääneen herääminen, sen tiedämme. Emme kuitenkaan ole aiemmin testanneet Wake-up Lightia näin monella henkilöllä samanaikaisesti. Testi toteutetaan heidän omissa kodeissaan, kullakin pimeyden kannalta yhtä äärimmäisissä oloissa ja yhtä pitkään. Tämä on todellakin vaativin mahdollinen testi Wake-up Lightille, Philips Consumer Lifestylen Nordic PR Manager Max Hellström toteaa.

Herää suosikkiääniisi

Tämän vuoden uutuusmallissa heräämiskokemusta voi muuttaa USB-liitännän kautta lisättävillä äänillä ja musiikilla. Omien äänien lisääminen on vaivatonta, ja niitä voi myös ladata ilmaiseksi Philipsin kotisivuilta. Voit herätä halutessasi esimerkiksi afrikkalaisella savannilla, levollisessa luostarissa tai lomatunnelmissa romanttisessa Pariisissa. Valaisimessa on lisäksi sisäänrakennettu FM-radio ja sekä neljä miellyttävää herätysääntä.

– Uudella Wake-up Lightilla saa herätä juuri haluamiinsa ääniin. Ja jos aamu ei ole kiireinen, älykkään torkkutoiminnon käynnistämiseksi riittää valaisimen minkä tahansa kohdan napauttaminen. Tänä talvena kannattaa piristää ystävää tai sukulaista antamalla hänelle aurinko Wake-up Lightin muodossa, Max Hellström kehoittaa.

Wake-up Light HF3485 -mallin suositushinta on 149 euroa.

Lisätietoja Philips Wake-Up Light -sarastusvalosta voi lukea Philipsin verkkosivuilla.

Seuraa kampanjaa ja tapaa Longyearbyenin asukkaat Facebookissa tai Wake up the Town

-kampanjan verkkosivuilla.

Lisätietoja:

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, max.hellstrom@philips.com, +46 708 32 21 05

Kuvia, tuotetietoja ja kokeilupyynnöt:

Aino Ruikka, viestintätoimisto AC-Sanafor, aino.ruikka@acsanafor.fi, +358 40 706 8021

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 118 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: www.philips.com/newscenter