Philipsiltä uudet Fidelio-kaiutintelakat Androidille

Philips julkistaa Berliinissä IFA-messuilla Fidelio-kaiutintelakoiden menestyvään joukkoon uuden sarjan AndroidinTM älypuhelimia ja tablettitietokoneita varten. Androidille suunnitellut kaiutintelakat perustuvat samaan kaiutinjärjestelmään kuin Fidelio for Apple -valikoima.

Koska Android-älypuhelimien micro-USB-liitäntä on eri puhelinmalleissa eri asennoissa ja kohdissa, Philips on kehittänyt ainutlaatuisen liitännän, joka sopeutuu kolmeen eri mittaan. Näin mikä tahansa puhelin pysyy sekä pysty- että vaakasuunnassa. Tämä tarkoittaa sitä, että useimmat Android-puhelimet voi sekä telakoida että ladata Fidelio-kaiutintelakassa niin, että puhelin on kaiuttimen keskellä ja äänielämys on paras mahdollinen.

Fidelio for Android -sarja sisältää seuraavat laitteet:

Fidelio for Android (AS851) -laitteen taivutetun taustan puhtaat linjat eivät pelkästään näytä tyylikkäiltä, vaan rakenne luo tehokkaan alustan akustiikalle ja mahdollistaa tarkasti viritetyille bassoputkille syvän, tiukan basso-äänen. Tässä mallissa on Philipsin digitaalinen äänenkäsittely elävälle, vääristymättömälle musiikille ja 30W:n lähtöteho. Tuotteen suositushinta on 219 euroa.

Tämä hieman pienempi Fidelio for Android (AS351) tarjoaa sopivan äänen sekä kotiin että tien päälle. Akku- tai verkkovirran valintamahdollisuus tekee helpoksi musiikin nauttimisen missä tahansa. Tässä mallissa on Dynamic Bass Boost, joka säilyttää syvän basson alhaiset sävyt millä tahansa äänenvoimakkuuden tasolla, ja siinä on 10W:n kokonaislähtöteho.  Erityinen suojaustekniikka estää matkapuhelimen häiriöt samalla kun AUX-in-liitäntä laitteen takapuolella auttaa liittämään sen melkein minkä tahansa elektronisen laitteen kanssa. Tuotteen suositushinta on 130 euroa.

Valikoiman kolmas malli, Fidelio for Android (AS111) on elegantisti ja kompaktisti suunniteltu ja sopii jokaiselle yöpöydälle. Sen 360-asteinen muotoilu tarjoaa rikkaan, suuntaamattoman äänen, joka täyttää makuuhuoneen. Neodyymi-kaiuttimet tuottavat puhtaan tasapainoisen äänen, ja käyttäjä voi herätä Android-puhelimensa soittamiin kappaleisiin. Tuotteen suositushinta on 90 euroa.

Lisätietoja Philipsin Fidelio kaiutintelakka-valikoimasta osoitteessa www.philips.com/sound

Lisätietoja:

Ina J. Kruse, Philips Consumer Lifestyle, ina.kruse@philips.com, +31 610 708 393

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, max.hellstrom@philips.com, +46 708 32 21 05

Kuvia, tuotetietoja ja kokeilupyynnöt:

Aino Ruikka, viestintätoimisto AC-Sanafor, aino.ruikka@acsanafor.fi, 040 706 8021

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on yli 120 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2010 yritys saavutti 22,3 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: www.philips.com/newscenter

Android  ja Android Market ovat  Google Inc:n rekisteröityjä tavaramerkkejä.