Philipsin uudet LED-työvalaisimet auttavat autonkorjaajaa

Eindhoven, Alankomaat – Philips laajentaa tuotevalikoimaansa uuteen kategoriaan. Markkinoille tulee kolme korkealuokkaista työvalaisinta: LED-kynävalo, 240 voltin perinteisen mallinen LED-valaisin ja ladattava LED-työvalaisin telakointiasemalla.

Nämä auttavat merkittävästi, kun tarvitaan valoa erityisen pimeisiin paikkoihin, kuten auton moottoritilaan. Valaisimet sopivat yhtä hyvin tavallisille autonkuljettajille kuin korjaamoammattilaisillekin.

Valaistuksen merkitystä aliarvostetaan työskentelyolosuhteiden osana. Vähintään 300 luksin valo on vähimmäisvaatimus, johon usein tyydytään. Kuitenkin on niin, että mitä kirkkaampi valo on ja mitä enemmän sen värilämpötila muistuttaa luontaista päivänvaloa, sen miellyttävämpää työskentely on. Philipsin uusissa LED-työvalaisimissa on monia eri ominaisuuksia erilaisia käyttäjätarpeita ajatellen.

LED-kynävalo (paristokäyttöinen)

Näppärä johdoton kynävalo on erityisen käyttäjäystävällinen. Kuusi tehokasta ledilamppua tarjoavat sinertävän 120 luksin valon. Kynän kärkeen sijoitettu LED-osoitin valaisee tarkempaa kohdetta 85 luksin voimakkuudella. Valaisin toimii kolmella Philipsin AAA-patterilla jopa 11 tuntia. Se on pöly- ja kosteussuojattu. (IP54) Tuotteen suositushinta on 29,95 €.

Perinteisen mallinen LED-työvalaisin 240 V

Tehokas valaisin tuottaa ympäristöönsä hyvin kirkasta, valkoista 2400 luksin valoa. Sen 45 ledilamppua on sijoitettu niin, että ne valaisevat 180 astetta kerrallaan. Valaisimen ohut muoto ja kymmenen metrin johto helpottavat myös haasteellisten paikkojen valaisemista. Säädeltävä ripustuskoukku on käytännöllinen, kun molemmat kädet tarvitaan työskentelyyn. Valaisimesta on saatavilla myös 24 voltin ammattikäyttöön sopiva versio, joka täyttää myös suomalaiset työturvallisuusvaatimukset. Valaisin on pöly- ja kosteussuojattu ja siinä on erittäin vahva iskunkestävyys. (IP66 ja IK09) Tuotteen suositushinta on 109,95 €.

Telakoitava LED-työvalaisin

Telakointiasemassa säilytettävä työvalaisin on kätevä monissa eri olosuhteissa. Sen eri kulmiin säädeltävä ripustuskoukku liikkuu sisään- ja ulospäin, ja valaisimen voi kiinnittää myös magneetin avulla. Viisitoista ledilamppua tuottavat 1200 luksin kirkkaan kohdevalon. Lisäksi tuotteessa on vaihtoehtona sininen valo, josta on apua esimerkiksi ilmastointilaitteen vuotojen havaitsemisessa. Tämä pöly- ja kosteussuojattu valaisin on erittäin iskunkestävä (IP54 / IK09) ja toimii kuusi tuntia latauskertojen välillä. Telakointiasema voidaan yhdistää joko 220 voltin verkkovirtaan tai 12-24 voltin autolatauspistokkeeseen. Tuotteen suositushinta on 149 €.

Kaikki Philipsin työskentelyvalaisimet on suojattu kemikaaleja vastaan. Kestävät ja korkeatehoiset Philipsin LEDit tekevät niistä erittäinen luotettavia, millä vältetään huoltokustannuksia.

Lisätietoja:

Pia Lindhe

Communication Corporate Communications, Nordic

Puhelin: +46 8 598 520 03

Sähköposti: pia.lindhe@philips.com

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 120 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2010 yritys saavutti 22,3 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia: www.philips.com/newscenter