Pro Peruna ry kampanjoi perunan puolesta

Perunaa syödään Suomessa henkilöä kohden noin 60 kiloa vuodessa. Pro Peruna ry haluaa muistuttaa perunan hyvistä ominaisuuksista ja tuoda enemmän perunaa suomalaisten ruokavalioon. Pro peruna ry kampanjoi perunan puolesta teemalla “Peruna tekee hyvää”, sillä peruna on ekologinen, monipuolinen ja kevyt herkku, jolla on pieni hiilijalanjälki.

– Perunassa on paljon hyviä ominaisuuksia, kuten sen monipuolisuus ruoanlaitossa, ympäristöystävällisyys ja edullisuus. Peruna sopii myös painoaan tarkkaileville. Ennen kaikkea peruna kuitenkin maistuu hyvältä, kertoo Pro Peruna ry:n projektipäällikkö Hannele Kallio. Yhdistys valitsi yhteistyökumppanikseen viestintätoimisto AC-Sanaforin. – Olemme mielellämme mukana tekemässä kampanjaa perunan puolesta. Koululaiset ovat yksi tärkeistä kohderyhmistämme, sillä perunaan olisi hyvä tutustua jo lapsena. Vanhemmat sukupolvet oppivat syömään perunaa jo lapsina ja tänäkin päivänä peruna löytänee tiensä heidän lautasilleen. Toivomme, että myös nykynuoret valitsisivat useammin perunan, sanoo viestintätoimisto AC-Sanafor Oy:n toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila. Pro Peruna ry käynnisti viime keväänä Kasvata omat perunasi -kampanjan. Siihen liittyen 30 luokkaa eri puolella Suomea on istuttanut ja syksyn tullen nostanut perunaa pelloilla. Kampanjan tavoitteena on ollut lisätä koululaisten tietoja perunasta ja tutustuttaa oppilaat oman tekemisen kautta perunan tiehen pellolta lautaselle. Faktoja perunasta Peruna on • maukas ja monikäyttöinen • terveellinen • ravintoarvoiltaan monipuolinen • sopii painoaan tarkkailevan lautaselle • ekologinen • taloudellinen vaihtoehto Lisätietoja: Pro Peruna ry, projektipäällikkö Hannele Kallio, puh. 0400 216 150, hannele.kallio@properuna.fi AC-Sanafor Oy, toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila, puh. 0500 659 300, sari-liia.tonttila@acsanafor.fi www.properuna.fi www.acsanafor.fi