Pyöräile Euroopan kaupungit tutuiksi!

Hollannin kaupungeissa polkupyörät ovat olleet tuttu näky jo vuosikymmenien ajan, mutta viime vuosina pyöräily on ollut nosteessa myös muualla Euroopassa. Paikallisten tavoin myös turistin kannattaa hypätä pyörän selkään, sillä siten kaupunkiin tutustuu helpoiten ja löytää sen kätketyt helmet. Hotellivaraussivusto Hotels.com listasi Euroopan tunnetuimmat ja nousussa olevat pyöräilykaupungit.

Pyöräilyä kanavien varsilla

Amsterdam on epäilemättä Euroopan pyöräilypääkaupunki: kaupungissa on enemmän pyöriä kuin asukkaita. Turistit ovat usein hämmästyneitä pyörien valtavasta määrästä ja monien matka-albumeista löytyykin kuva siltaan kahlittujen pyörien ryppäästä. Vondelparkin puisto ja Alankomaiden kansallismuseon, Rijksmuseumin, alittava pyörätie ovat erinomaisia pyöräilykohteita. Kaikki paikalliset eivät ole mielissään fillaroivista turisteista, joten liikenteessä kannattaa vaalia hyviä käytöstapoja. Samaa pätee toki myös muihin Euroopan pyöräilykaupunkeihin. Päärautatieaseman tuntumasta löytyvä Floris France Hotel sopii pyöräturistin majoituspaikaksi. Huoneen hinta alkaen 149 euroa yöltä.

Ekometropoli haltuun satulasta käsin

Kööpenhamina tavoittelee asemaa maailman ”ekometropolina”, joten kaupungissa on panostettu pyöräilijöihin. Tanskan pääkaupungista löytyy 350 kilometriä pyöräkaistoja ja jopa neljä metriä leveä ”pyöräilymaantie”, jonka varrella olevilla pysähdyspaikoilla on mahdollisuus pumpata renkaisiin ilmaa ja huoltaa pyörää. Polkemalla pääsee vaivattomasti tutustumaan kaupungin kauneimpiin puistoihin, metsiin ja rantoihin. Keskustassa sijaitsevasta Hotel Danmarkista on helppo suunnata päiväretkelle mihin suuntaan tahansa. Hotellihuoneen saa alkaen 90 euroa.

Muodikasta fillarointia Lontoossa

Lontoon pyöräilykulttuuria leimaavat tyylikkäästi pukeutuneet hipsterit retropyörineen. Monet kaupungin trendikkäistä fillarikahviloista tarjoavat espresson lisäksi huoltopalveluja. Myös Lontoon kaupunki pyrkii houkuttelemaan kaupunkilaisia hyppäämään pyörän selkään yhä useammin. Pyöräilijöiden määrä onkin tuplaantunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, ja pyöräteitä on parannettu. Huoneen keskeisellä paikalla sijaitsevasta The Strand Palace -hotellista saa alkaen 104 euroa per yö.

Trendikaupunki Berliini kaksipyöräisellä

Nuorten lontoolaisten tavoin myös Berliinin trendisetterit ovat innostuneet pyöräilystä. Koska värikäs kaupunkikulttuuri on keskeinen osa Berliinin viehätystä, on polkupyörä oiva liikenneväline kaupungissa. Pitkillä ja leveillä kaduilla – joilla yhä useammin on oma kaista pyörille – on turistin helppo suunnistaa. Yksi kauneimmista pyöräilyreiteistä kulkee kaupungin ytimestä Spree-joen rantaa myöten Treptowerin puistoon. Trendikkäässä Prenzlauer Bergin kaupunginosassa sijaitsevan Hotel Adelen huoneet ovat alkaen 110 euroa yöltä.

Pyöräilijöiden Antwerpen

Kuten monissa muissa Euroopan kaupungeissa, myös Antwerpenissa ihmiset valitsevat pyörän välttääkseen jatkuvien ruuhkien ja vähäisten pysäköintipaikkojen aiheuttamat ongelmat. Maassa, jossa pyöräilykilpailut ovat suosittuja ja ammattipyöräilijöillä on kansallissankarin asema, on hyvät puitteet fillaroinnille. Turistille helpointa on vuokrata kaupunkipyörä erilliseltä pyöräasemalta, joita kaupungissa on tällä hetkellä jopa 85. Pyörän selästä voi tutustua esimerkiksi Antwerpenin keskiaikaisiin katumaisemiin, museorakennuksiin ja kuuluisan katedraalin ympäristöön. Vanhassakaupungissa sijaitseva hotelli Elzenveld huokuu menneiden vuosisatojen tunnelmaa. Hinta alkaen 120 euroa per yö.

Espanjan pyöräilypääkaupunki

Sevilla todistaa, että urbaani pyöräilykulttuuri ei ole pohjoiseurooppalaisien kaupunkien yksinoikeus. Andalusian itsehallintoalueen pääkaupunki tunnetaan nimittäin Espanjan pyöräilypääkaupunkina. Kaupungin uusi, 120 kilometriä pitkä pyörätieverkosto houkuttelee päivittäin 70 000 sevillalaista pyörän selkään. Matkailijoiden on mahdollista tutustua vuokrapyörällä muun muassa Sevillan kuninkaalliseen palatsiin, Plaza de España -aukioon ja katedraaliin tai tehdä tapaskierros kaupungin erinomaisissa ravintoloissa. Etelän auringon alla pyörällä voi sotkea vuoden ympäri. Pyöräilystä väsynyttä kehoa vai hoitaa Fontezruz Sevilla -hotellin kylpyläosastolla. Huone alkaen 169 euroa yöltä.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 14.4.2014, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on majoitusalan johtava verkkovarauspalvelu, jonka valikoimiin kuuluu yli 240 000 laadukasta hotellia ja B&B-majapaikkaa kansainvälisistä hotelliketjuista aina pieniin paikallismajoituksiin asti. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.