Reppureissulle Aasiaan - näissä suosikkikohteissa hotellihuoneiden hinnat laskivat

Aasia oli yksi harvoja alueita, jossa hotellihinnat laskivat vuonna 2011, kertoo Hotels.comin Hotel Price Index -raportti. Hotellivaraussivusto Hotels.com vinkkaa, missä Aasian suosituissa kohteissa reissaaja rahoilleen saa entistä parempaa vastinetta. Kun vertailee huolella hintoja ja vaihtoehtoja sekä tutustuu muiden kävijöiden asiakasarvioihin, voi korkealaatuista majoitusta löytää pienemmälläkin matkabudjetilla.

Filippiinit rikkoi koko maailman suurimpien laskijoiden listan kärjessä Arabimaiden tasaisen rintaman. Maan hotelliyön keskihinta putosi 15 prosenttia, ja huoneen sai viime vuonna keskimäärin 65 eurolla. Filippiineille kannattaa matkustaa esimerkiksi sukeltamaan tai saarihyppelykierrokselle. Molempiin sopiva hotelli on Sumilonin saarella sijaitseva kolmen tähden Masters Resort Cebu, jossa yö maksaa alkaen 42 euroa.

Kambodzha on aina ollut edullinen, mutta vuonna 2011 majoituksen sai tavallistakin pienemmällä rahalla: keskihinta putosi 55 eurosta tasan 50 euroon. Pääkaupunki Phnom Penhissä keskihinta laski 45 eurosta 44 euroon. Kambodzhassa kannattaa tutustua ainakin Angkor Watin historialliseen temppeliin. Hotels.com suosittelee temppelin lähistöltä löytyvää neljän tähden Tara Angkor -hotellia, jossa huonehinnat alkavat 44 eurosta per yö.

Intiassa pudotus oli 6 prosenttia 78 euroon, mutta New Delhissä hinnat ropisivat tuntuvammin, 13 prosenttia 74 euroon. New Delhissä itse vilisevä kaupunki on kenties se houkuttelevin elämys. Kaupungin sydämessä, lähellä Intian Portti -muistomerkkiä sijaitseva The Hans Hotel New Delhi on erinomainen tukikohta tutustua New Delhin sykkivään suurkaupunkiin. Neljä tähteä, hinnat alkaen 58 euroa per yö.

Tulvien runtelema Thaimaa laski kokonaisuutena neljä prosenttia, mutta yksittäisistä kohteista rantakohde Ko Samui syöksyi huomattavasti jyrkemmin: vuonna 2010 keskihinta oli vielä 112 euroa, mutta viime vuonna 24 prosentin romahdus laski hinnat aikaisempaa houkuttelevammalle tasolle keskihinnan ollessa 86 euroa. Hyvä ja edullinen hotellivaihtoehto rantalomailuun on esimerkiksi lähellä Lamai Beachia sijaitseva Buddy Oriental Samui -hotelli. Neljän tähden hotellista huoneen saa edullisimmillaan 44 eurolla per yö.

Vietnamissa hinnat nousivat prosentin, mutta pääkaupunki Hanoi liukui vastakkaiseen suuntaan peräti 17 prosentin verran: keskihinta laski vuoden takaisesta 54 eurosta 45 euroon. Hanoissa matkailijan kannattaa suunnata ainakin ydinkeskustassa sijaitsevalle Hoan Kiemin järvelle, joka on yksi paikallisten suosikkipaikoista rentoon oleiluun. Aivan järven tuntumasta löytyy kolmen tähden Hanoi Royal View Hotel, jossa hotelliyön hinta alkaa 26 eurosta.

Indonesiassa maltillinen kolmen prosentin lasku toi koko maan keskihinnan 92 euroon, kun taas saarivaltion pääkaupunki Jakartan hinnat laskivat jyrkemmin: kahdeksan prosentin lasku vei keskihinnan 67 euroon. Vielä tuntuvammin majoituskustannukset laskivat Indonesiaan kuuluvalla Balilla, jossa 105 euron keskihinta putosi 12 prosenttia päätyen 93 euroon. Jos paratiisisaari kiinnostaa, yksi erinomaisia asiakasarvioita Hotels.com-sivustolla kerännyt hotellivaihtoehto on neljän tähden The Vira Bali Hotel, josta huone löytyy halvimmillaan 88 euron hinnalla.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 17.5.2012, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 766 8874 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 150 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen yli 6,5 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.