Rytmikkäin sävelin musiikkimatkalle

Riippumatta siitä notkuuko lantiosi swingin tahdissa vai taputtavatko kädet enemmän rockin soidessa, musiikin rytmit tuovat matkaan mukavaa lisämaustetta. Hotels.com esittelee sykkiviä musiikkikaupunkeja ympäri maailmaa.

New Orleans, Yhdysvallat

New Orleansin ranskalaiskorttelissa kaikuu sykkivä, rytmikäs, tanssiin kutsuva jazz, jonka ansiosta kaupunki kuuluu ehdottomasti musiikkikaupunkien kartalle. New Orleans on ehdoton käyntikohde jazzin ystäville useine liveklubeineen ja jazz-kahviloineen. Legendaarisia paikkoja ovat muun muassa Tipitina’s, Maple Leaf Bar ja Donna’s Bar and Grill.

Majoitusvinkki:

Hotel Chateau Dupre (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 63 € yöltä

Hotelli sijaitsee kuuluisassa ranskalaiskorttelissa Mississippi-joen varrella. Viehättävä hotelli saakin Hotels.comissa jätetyissä asiakasarvioissa kiitosta erityisesti loistavasta sijainnista.

Nashville, Yhdysvallat

Rivitanssista innostuneille stetsonpäille Nashville on musiikkimatkailun ykköskohde, sillä kaupunkia pidetään yleisesti kantrimusiikin syntypaikkana. Kantri on monen miljoonan arvoinen bisnes Yhdysvalloissa, ja useat aloittelevat kantrilaulajat suuntaavatkin Nashvilleen tullakseen yhtä kuuluisiksi kuin idolinsa Patsy Cline, Johnny Cash tai Dolly Parton. Grand Ole Opry ja Wildhorse Salon -musiikkiareenat ovat kantrifanien pakollisia tutustumiskohteita.

Majoitusvinkki:

Doubletree Hotel Nashville (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 140 € yöltä

Tyylikäs hotelli sijaitsee Nashvillen keskustassa, lähellä ravintoloita ja ostosmahdollisuuksia. Hotels.comin asiakkaat ovat kiitelleet erityisesti asiantuntevaa ja lämminhenkistä henkilökuntaa.

Cardiff, Wales

Walesin pääkaupunki Cardiff tarjoaa korkeakulttuurisia musiikkielämyksiä erityisesti klassisen musiikin ja oopperamusiikin saralla. Cardiffissa toimii monia kiiteltyjä kuoroja. Walesin kansallisooppera toimii myös Cardiffissa, ja ehkä siksi usea kuuluisa oopperalaulaja kuten Talent-ohjelmasta kuuluisuuteen noussut Paul Potts onkin lähtöisin Walesista. Walesin kansallisooppera sijaitsee uudistetulla Cardiff Bay -alueella.

Majoitusvinkki:

Barcelo Cardiff Angel Hotel (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 61 € yöltä

Ylellisen näköinen hotelli sijaitsee kaupungin keskustassa aivan Cardiffin kauniin linnan ja linnapuiston vieressä. Huoneiden sisustus edustaa viehättävän vanhanaikaista brittityyliä modernilla silauksella. Hotels.comin asiakasarvioissa on kehuttu muun muassa hotellin mahtavaa sijaintia.

Detroit, Yhdysvallat

Detroitissa kohistiin 1960-luvulla motown-soundista, jonka sanansaattajina toimivat muun muassa Diana Ross ja Supremes, Marvin Gaye sekä Stevie Wonder. Aiemmin lähinnä autoteollisuudestaan tunnettu kaupunki oli yhtäkkiä myös Yhdysvaltojen hittikaupunki numero yksi. Motown Musical Museum -museo keskittyy esittelemään 60-luvun kultakimpaleita, ja vierailija huomaa nopeasti hyräilevänsä näitä svengaavia ikivihreitä kipaleita.

Majoitusvinkki:

Inn on Ferry Street (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 110 € yöltä

Idyllisellä asuinalueella sijaitseva bed and breakfast -majoitus tarjoaa kodinomaisen yöpymisvaihtoehdon. Hotelli sijaitsee lähellä museoita. Hotels.comiin jätetyt arviot ylistävät hotellin kodikasta tunnelmaa.

Liverpool, Englanti

Liverpoolin maine musiikkikaupunkina on elänyt jo vuosikymmeniä. Vuoden 2001 Guinnessin ennätystenkirjassa kaupunki jopa nimettiin Popin kaupungiksi. Kuuluisin Mersey-joen rannoilta tullut yhtye on tietenkin The Beatles. Muita liverpoolilaisia musiikkitähtiä ovat muun muassa Frankie goes to Hollywood sekä uudempi tulokas The Zutons. Kaupungin ehdottomia nähtävyyksiä ovat Cavern Club sekä Penny Lane -katu.

Majoitusvinkki:

Britannia Adelphi Hotel City Centre (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 61 € yöltä

Majesteetillinen hotelli sijaitsee aivan Liverpoolin keskustassa. Viihtyisät huoneet ja edullinen terassibaari tarjoavat hyvän musiikkimatkan puitteet. Historiallinen hotelli on jopa eräs Liverpoolin turistibussin reittinähtävyyksistä.

New York

Ison Omenan keskellä, valotaulujen loisteessa hohtava Broadway on viihdyttänyt yleisöjä jo vuodesta 1810 asti. Teatteri- ja musikaaliesitysten maailmankuulu katu tarjoaa katsojille viihdehistorian kuuluisimmat esitykset kuten Leijonakuningas, Chicago sekä pisimpään yhtäjaksoisesti esitetty Oopperan kummitus. Broadwayn uusin hitti on nuorisolle suunnattu American Idiot -musikaali, joka perustuu Green Day -yhtyeen kappaleisiin.

Park 79 (kaksi tähteä)

Hinnat alkaen 125 € yöltä

Hyde Parkin laidalla sijaitseva modernin tyylikäs hotelli on kävelyetäisyyden päässä Broadwaylta. Erityisesti hyvä hinta-laatusuhde on kerännyt kiitosta Hotels.comin asiakasarvioissa.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 30.8.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.