Silkkitietä pitkin Kiinaan – unohtumaton seikkailu Keski-Aasian halki

Turkki, Georgia, Kazakstan, Mongolia ja Kiina. Hotellinvaraussivusto Hotels.com suunnitteli unohtumattoman reissun muinaista Silkkitietä pitkin Kiinaan. Islamilaista kulttuuria, upeita vuoristoja, eksotiikkaa ja itämaista mystiikkaa – tätä matkaa et halua jättää väliin!

Matka Silkkitietä pitkin kohti Kiinaa on hyvä aloittaa Euroopan ja Aasian rajalla sijaitsevasta Turkista. Loistava kaupunkilomakohde reissua aloittavalle on maan pääkaupunki Ankara, joka turhan usein jää turistimagneetti Istanbulin varjoon. Ankara tarjoaa kurkistuksen aitoon Turkkilaiseen elämään, sillä kaupunki tarjoaa sekoituksen uutta ja vanhaa turkkilaista kulttuuria. Kaupungin suosituimpia nähtävyyksiä ovat Anatolialaisten sivilisaatioiden museo, Hisar-linnake sekä Genclik-puisto. Hotellisuositus: Barcelo Ankara Altinel, hotellihuone alkaen 55 euroa yöltä.

Kun jatkaa matkaa Turkista koilliseen, päätyy Georgiaan, missä kannattaa suunnata maan pääkaupunkiin Tbilisiin. Kaupunki on tunnettu kymmenistä kirkoista ja kuumavesikylpylöistä, jotka ovat islamilaisen arkkitehtuurin taidonnäytteitä. Yhtenä ehdottomana päiväretkikohteena on Narikalan-linnoitus. Vaikka itse linnoitus on ajan saatossa rappeutunut, kannattaa kaupungin takana kohoavalle kukkulalle kivetä ihailemaan henkeäsalpaavaa maisemaa. Hotellisuositus: Citadines Freedom Square Tbilisi, hotellihuone alkaen 97 euroa yöltä.

Georgiasta matka jatkuu kohti Kiinaa laajan ja öljystään tunnetun Kazakstanin kautta. Maan pääkaupunki Astana on surrealistinen matkakohde. Vuonna 1998 pääkaupungiksi vihityssä modernissa metropolissa pilvenpiirtäjät halkovat taivasta ja laservalot vilkkuvat öisin. Matkailijan on vierailunsa aikana ehdottomasti suunnattavana Astanan ylpeyteen Khan Shatyr -viihdekeskukseen, joka suorastaan imaisee kävijän mukanaan. Viihdekeskuksessa on muunmuassa hulppeat shoppailumahdollisuudet ja valtava sisävesipuisto. Hotellisuositus: Manhattan Hotel Astana, hotellihuone alkaen 79 euroa yöltä.

Reitti silkkitietä pitkin vie matkailijan Kazakstanista muinaisten hunnien Mongoliaan, jurttien ja jakkien maan pääkaupunki on Ulan Bator. Kaupunkinäkymä on sekoitus neuvostoajan arkkitehtuuria, kaupungin laidalle levittyviä jurttia ja länsimaistumisen myötä tulleita uudenlaisia rakennuksia lasipalatseineen. Vaikka viipyisi kaupungissa vain lyhyen ajan, kannattaa varata aikaa päiväretkelle maaseudulle, yöpyä aidossa jurtassa ja nauttia Mongolian kauniista, mutta karusta luonnosta. Hotellisuositus: Ramada Ulaanbaatar Citycenter, hotellihuone alkaen 138 euroa yöltä.

Kulttuuririkas ja antoisa matka on hyvä päättää Kiinan suurimpaan kaupunkiin Shanghaihin, jota hallitsee toinen toistaan korkeammat pilvenpiirtäjät ja loputtomat ajanvietto- ja shoppailumahdollisuudet. Hektisen suurkaupunkielämän lisäksi kannattaa rentoutua metropolin lukuisissa puistoissa. Selkeällä säällä kannattaa mennä ihailemaan kaupunkia korkeuksista. Esimerkiksi Jimnao-rakennuksessa matkailija pääsee aina 88. kerrokseen asti katselemaan kaupunkia lintuperspektiivistä. Hotellisuositus: Salvo Hotel Shanghai, hotellihuone alkaen 64 euroa yöltä.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö
  • Hinnat on tarkistettu 16.7.2013, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 044 340 0092.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 200 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.