Siv Schalin syöpäsairaala Docrateen toimitusjohtajaksi

KTM ja MBA Siv Schalin on nimitetty yksityisiä syövän hoidon palveluja tarjoavan Docrates Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 19. maaliskuuta.  Schalinilla on takanaan merkittävä kansainvälinen ura terveydenhuoltosektorin johtotehtävissä. Docrateen palvelukseen Schalin siirtyy GE Healthcaren Suomen yhtiön toimitusjohtajan ja potilasmonitorointilaitteiden globaalin liiketoimintajohtajan tehtävistä. Hän on myös Outokumpu Oyj:n hallituksen jäsen. Docrates on Suomen suurin terveydenhuoltopalvelujen vientiyritys - Schalin on nimetty vauhdittamaan Docrateen kasvua ja kansainvälistymistä.

”Innostuin Docrateen ihmislähtöisestä palvelukonseptista, joka ottaa sairastuneiden toiveet huomioon hoitopolun jokaisessa eri vaiheessa. Erityisen kiinnostavan Docrateesta tekee se, että diagnostiikan, hoidon ja seurannan lisäksi sairaalassa tehdään maailmankuulua tieteellistä syöpätutkimusta sekä palvelukehitystä yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Käytössä on viimeisin teknologia ja huippuosaajat”, sanoo Siv Schalin.

”Toimitusjohtajana tulen kehittämään ja johtamaan Docrateen kasvua.  Sairaala tarjoaa syöpäpotilaille aivan uudenlaisia hoitomahdollisuuksia täydentäen julkisen terveydenhuollon korkeatasoista syöpähoitoa.  Toivon, että Docrates voi jatkossa tehdä entistä enemmän potilaslähtöistä yhteistyötä eri tahojen kanssa,” Schalin jatkaa.

Muutamassa vuodessa Suomen suurimmaksi terveydenhuoltopalveluiden viejäksi

Vuonna 2006 perustettu Docrates on kokonaan suomalaisessa omistuksessa oleva Pohjoismaiden ainoa yksityinen syöpäsairaala. Syöpäpotilaita hoidetaan uusimpien kansainvälisten hoitosuositusten mukaisesti, suomalaiset hoitolinjaukset huomioiden. Potilaat pääsevät syöpätautien erikoislääkärin vastaanotolle hyvin nopeasti ilman lähetettä. Hoito pyritään aloittamaan viikon kuluessa ensikäynnistä.

”Docrates on kasvanut muutamassa vuodessa Suomen suurimmaksi terveydenhuollon palveluiden viejäksi. Noin viidennes potilaista tulee hoitoon ulkomailta.  Uskon, että Schalin tulee monipuolisella kokemuksellaan vauhdittamaan Docrateen kansainvälistymistä ja kasvua entisestään.   Erityisesti arvostamme Schalinin arvopohjaista ja ihmislähtöistä johtamistyyliä,” sanoo Kirsi Komi, Docrates Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja ja perustajaosakas, Harri Puurunen, jatkaa yhtiön palveluksessa talousjohtajana.

Lisätietoja:

Siv Schalin, Docrates Oy:n toimitusjohtaja 19.3.2012 alkaen, puh. 040 867 5237

Kirsi Komi, Docrates Oy:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 500 8514, kirsi.komi@docrates.com

Docrates on kansainvälinen syöpään erikoistunut yksityinen sairaala Helsingissä. Se hoitaa syöpään sairastuneita monipuolisesti ja yksilöllisesti koko hoitoketjun ajan syövän diagnostiikasta hoidon jälkeiseen seurantaan. Diagnoosin ja kuvantamisen jälkeen hoito suunnitellaan ja aloitetaan viiveettä. Docrates on syövänhoidon palvelumuotoilulla mukana Helsinki World Design Capital 2012 -hankkeessa. www.docrates.com