Staples Inc. on ostanut Oy Lindell Ab:n

Staples Inc. (Nasdaq: SPLS) on tänään julkistanut ostaneensa Suomen johtavan toimistotarvikeyrityksen Oy Lindell Ab:n. Yritysosto vahvistaa entisestään Staplesin asemaa Pohjoismaissa ja sen 3,5 miljardin dollarin arvoista toimistotarvikekauppaa Euroopassa.

Lindell palvelee tällä hetkellä eri kokoisten yritysten tarpeita jälleenmyynti- ja toimitusverkostonsa kautta tarjoten laajan valikoiman tarvikkeita toimistojen, teollisuuden ja koulujen käyttöön. Yrityskaupan jälkeen Lindell pystyy hyödyntämään Staplesin globaalia ostovoimaa ja tietotaitoa parhaista toimintatavoista. Lindellin nykyinen toimitusjohtaja Bo Nyman jatkaa organisaation johdossa. Staplesilla oli aiemmin Lindellin kanssa yhteistyösopimus, jonka mukaisesti globaalin sopimuksen tehneitä suomalaisia asiakkaita palveltiin ulkomailla. Staples peri tämän yhteistyösuhteen ostaessaan Corporate Expressin vuonna 2008.

“Lindell sopii erinomaisesti toimintaamme Pohjoismaissa”, sanoo Staplesin pääjohtaja Mike Miles.  “Olemme tehneet yhteistyötä kahden vuoden ajan ja molemmat yritykset haluavat tehdä asioista mahdollisimman helppoja asiakkaille. Lindell on hyvä lisäys Staples-perheeseen ja aloitamme mielellämme läheisen yhteistyön Lindellin tiimin kanssa.”

“Olen ylpeä yrityksemme saavuttamasta arvostetusta asemasta ja markkinajohtajuudesta Suomessa”, sanoo Oy Lindell Ab:n omistaja John Lindell. “Uskon, että Staples tulee kehittämään tätä asemaa entisestään ja hyödyntämään Lindellin menestykseen johtaneita perinteitä ja asiakaslähtöisyyttä.”

“Tämä on meille erinomainen tilaisuus, sillä Staples kykenee tukemaan ja vahvistamaan liiketoimintamme kehitystä”, sanoo Lindellin toimitusjohtaja Bo Nyman.  “Staplesin yrityskulttuuri ja palvelulähtöisyys ovat hyvin lähellä omia toimintatapojamme ja uskon vahvasti, että Staplesin johdolla tulemme entisestään parantamaan tuotevalikoimaamme sekä palveluitamme.  Yrityskauppa antaa meille myös uusia resursseja kehittää kattavuuttamme kaikissa kanavissa.”

Lindell on menestynyt Suomen markkinoilla jo 120 vuoden ajan ja yrityksellä on viimeisintä tekniikkaa edustava keskusvarasto, seitsemän omaa kauppaa sekä kaksi franchising-liikettä eri puolilla maata, kokenut johto ja osaava myyntitiimi.

Lisätiedot: Paul Capelli/Amy Shanler, Staples Inc., +1-508-253-8530/6709

Staples

Maailman johtavan toimistotarvikeyrityksen, Staplesin  periaatteena on tuotteiden ja palveluiden ostamisen tekeminen helpoksi asiakkaille. Staplesin tarjoaman laajan valikoiman toimistotarvikkeita, elektroniikkaa, teknologiaa ja toimiston sisustustarvikkeita sekä yrityspalvelujen kuten tietokonekorjaus-, kopiointi- ja tulostuspalvelujen avulla asiakkaat saavat toimistonsa toimimaan tehokkaammin. Vuonna 2009 Staplesilla oli 91 000 yhteistyökumppania ympäri maailmaa ja sen myynti oli 24 miljardia dollaria. Staples toimii 26 maassa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa ja Australissa palvellen yrityksiä ja asiakkaita koosta riippumatta. Staples avasi vuonna 1986 maailman ensimmäisen internetissä toimivan toimistotarvikekaupan ja on tänä päivänä maailman toiseksi suurin e-kauppa myynnillä mitattuna.Yrityksen päämaja on Bostonissa, Yhdysvalloissa. Lisätietoja Staplesista: www.staples.com/media