Suomalainen ottaa kaiken ilon irti hotelliaamiaisesta

Aamupalaa ei turhaan kutsuta päivän tärkeimmäksi ateriaksi.  Hotels.comin aamupalakyselyn mukaan 78 % matkailijoista pitää hotelliaamupalaa tärkeänä tai sanoo jopa rakastavansa hotelliaamupaloja. Suomalaisista väittämän allekirjoittaa 76 % vastaajista. Suomalaiset myös santsaavat ja syövät liikaa.

Aamupala on tärkeä varsinkin matkustettaessa, sillä tyhjin vatsoin ei jaksa kovin kauaa nähtävyyksiä katsella. Suomalaisista matkailijoista suurin osa (62 %) syö hotelliaamiaisen joka päivä ja 37 % silloin tällöin. Ehdotettaessa, ettei hotelliaamiaisesta maksamisessa olisi järkeä, suomalaiset vastaavat olevansa eri mieltä (73 %). Suomalainen ei myöskään nuku ohi maksamansa hotelliaamiaisen: peräti 96 % kieltää tekevänsä näin.

Buffet-aamiaiset saavat suomalaiset villiintymään: 63 % täyttää lautasensa useita kertoja, 45 % kokeilee kaikkea mitä on tarjolla ja 32 % sanoo syövänsä liikaa.

Parasta aamupalaa saa Suomessa

Suomalaisten mielestä parasta hotelliaamupalaa tarjoillaan kotimaassa (37 %). Seuraavaksi parhaita aamupalamaita ovat suomalaisten mielestä USA (12 %), Saksa ja Thaimaa (molemmat 11 %).

Kansainvälisessä kyselyssä parhaaksi aamupalamaaksi nousi Iso-Britannia (17 %). Hyviksi aamupalamaiksi äänestettiin myös USA (14 %) ja Ranska (11 %). Naapurimaamme Ruotsi löytyy jaetulta neljänneltä sijalta Saksan kanssa (8 %).

Uskaliaimmat hotellivieraat maistavat kaikkea, mitä aamupalapöydässä on tarjolla. Rohkeimpia ovat hollantilaiset (76 %) ja ranskalaiset (68 %), sillä heistä suurin osa tunnustautuu kokeilunhaluisiksi aamupalaruokailijoiksi. Kun kysytään ketkä syövät aamupalapöydästä vain tuttuja ruokia, meksikolaiset (62 %), hongkongilaiset (51 %) ja ruotsalaiset (47 %) osoittautuvat varman päälle pelaajiksi.

Hotels.comin aamupalakyselyyn vastasi alkukesästä 2 400 vastaajaa 19 maasta: Iso-Britannia, Ruotsi, Hollanti, Espanja, Norja, Saksa, Ranska, Italia, Tanska, Suomi, Irlanti, Kiina, Hong Kong, Korea, Japani, Intia, Australia, Brasilia ja Meksiko.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard (at) hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 135 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.