Suomalaiset eivät koske puurokauhaan hotelliaamiaisella

Hotels.comin aamupalakyselyn mukaan suomalaiset syövät kotona ollessaan usein aamiaiseksi puuroa, mutta hotelliaamiaisella vain harva tarttuu puurokauhaan. Leivän ja leikkeleiden lisäksi lomilla nautitaan englantilaiseen tyyliin paistettuja ruokia.

Kotioloissa suomalaisten lempiaamupalaa ovat yhtälailla (24 %) puuro sekä ns. mannermainen aamiainen eli leipä, juusto ja leikkeleet. Lomilla kuitenkin vain prosentti suomalaisista sanoo suosivansa hotelliaamiaisella puuroa. Aamiaispöydän suosikki on hotelleissakin leipä ja leikkeleet (47 % ), mutta niiden rinnalle nousee puuron sijaan englantilaistyyppinen aamiainen paistettuine pekoneineen ja kananmunineen (29 %).

Kaikkien kansallisuuksien lempiaamiaisruokia kysyttäessä hajontaa oli paljon, mutta suosituimmaksi aamupalaksi kotioloissa nousi mannermainen aamupala (17 %). Suosittuja olivat myös englantilainen aamupala (13 %) ja jogurtti (10 %). Hotelleissa kansainvälisesti suosituin aamupala oli englantilainen aamupala (29 %). Esimerkiksi ruotsalaisista, norjalaisista, korealaisista, tanskalaisista, singaporelaisista, meksikolaisista sekä luonnollisesti briteistä ja irlantilaisista yli puolet valitsee hotelliaamupalalla munat ja pekonit.

Ruisleipää matkalaukussa

Suomalaisista suurin osa tyytyy hotellin tarjoamaan aamiaiseen, mutta 22 % on joskus pakannut myös omia aamiaistarvikkeita mukaan ulkomaan lomalle. Tällöin matkalaukkuun on pakattu ruisleipää ja kahvia. Eniten omia eväitä lomille pakkaavat hongkongilaiset (46 %) ja korealaiset (43 %).

Hotels.comin aamupalakyselyyn vastasi alkukesästä 2 400 vastaajaa 19 maasta: Iso-Britannia, Ruotsi, Hollanti, Espanja, Norja, Saksa, Ranska, Italia, Tanska, Suomi, Irlanti, Kiina, Hong Kong, Korea, Japani, Intia, Australia, Brasilia ja Meksiko.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 050 549 9137 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 33 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.