Suomi 24/7 - Pitkä kuuma kesäpäivä Tampereella

Suomi 24/7 - Pitkä kuuma kesäpäivä Tampereella Tampere on kiistatta yksi suomirockin sykkivimmistä sydämistä. ”Nääsville” lähiseutuineen on antanut maallemme todellisia Suomi-legendoja kuten Popedan ja Eppu Normaalin, sekä uuden sukupolven rokkareita kuten Negativen ja Lovexin. Hotels.com esittelee tekemistä Tampereella vuorokauden jokaisena hetkenä. Suomirock on jo vuosikymmeniä ollut suomalaisen kesän henkinen sydän. Kotimaan matkailu on ystävällistä kukkarolle ja kaiken lisäksi mukavaa - maamme kaupunkeihin kätkeytyy paljon iloisia yllätyksiä. Hotels.comin Suomi 24/7 -oppaissa vietetään 24 tuntia seitsemässä Suomen eri kaupungissa, joista jokainen liittyy jotenkin maamme rock-historiaan. 08:00 Scandic Hotel Rosendahl (kolme tähteä) sijaitsee Pyynikin rannan läheisyydessä, minkä vuoksi se on ihanteellinen yösija etenkin vesipedoille. Ne, jotka tahtovat aloittaa päivänsä virkistävällä aamu-uinnilla, voivat valita joko hotellin hienon kylpyläosaston tai viereisen Pyynikin uimarannan pulahduspaikakseen. Uimarantavertailuissa Pyynikki on monesti sijoittunut Suomen parhaimpien joukkoon. Hinnat alkaen 90 euroa yöltä. 10:00 Pyynikin soraharjun korkeimmalle kohdalle rakennetusta näkötornista pääsee ihastelemaan Tamperetta sen koko komeudessaan. Alue on vuonna 1993 valittu valtakunnallisesti arvokkaaksi maisemanäkymäksi. Näkötornissa jo yli kahden vuosikymmenen ajan toiminut Munkkikahvila on perinteinen energiantankkauspaikka Tampereella. Kahvilan munkit valmistetaan salaisella reseptillä, ja niitä on kutsuttu peräti Suomen parhaiksi. 12:00 Tampere on loistopaikka kulinaristisen loman viettämiseen. Kaupungin pienimmässä kivitalossa Tammerpuiston lähellä sijaitsee Vohvelikahvila. Suloisessa ympäristössä voi herkutella joko suolaisilla tai makeilla vohveleilla. Kahvilassa voi ruoan lisäksi nauttia myös sielun ravintoa, kun seiniä koristavat kuukausittain vaihtuvat taidenäyttelyt. Vohvelikahvilasta matka jatkuu manselaisen perinnemaiseman siivittämänä: Tammerkoskea ympäröivät punatiiliset tehdasrakennukset muistuttavat kaupungin teollisuushistoriasta. Laukontori sijaitsee Tammerkosken eteläsuulla. Mustamakkara kuuluu olennaisesti turistikierrokseen Tampereella, ja Laukontorilla sijaitseva Tapolan grilli on perinteikäs paikka kyseisen herkun nauttimiseen. 15:00 Iltapäivästä kannattaa suunnata Viikinsaaren perhepuistoon. Laivat saareen lähtevät Laukontorilta, ja matka kestää 20 minuuttia. Viikinsaaressa riittää tilaa liikkua niin lapsille kuin aikuisillekin. Alueella viihtyy koko perhe uimarannan, leikkipaikkojen ja erilaisten pelikenttien parissa. Viikinsaaressa on kesäisin lähes päivittäin erilaista ohjelmaa koko perheelle, kuten lavatansseja tai lasten ohjattuja leikkejä. Mikäli reippailu saa nälän kurnimaan vatsassa, voi Viikinsaaren grillikatoksia käyttää vapaasti tai vierailla saaren ravitsemusliikkeissä. 18:00 Vaikka päivää Mansessa vietetäänkin suomirockin merkeissä, ravintola American Diner tarjoaa nostalgiaretken 50-luvun Amerikkaan ja rock’n’rolliin. Sisustus ja ruokalista ovat kuin suoraan amerikkalaisesta dinerista, ja burgerinsa voi huuhtoa alas jenkkiläisillä virvoitusjuomilla. American Diner sijaitsee Siperia-keskuksessa Finlaysonin vieressä. 21:00 Tullikamarin aukiolta löytyvä Kulttuuritalo Telakka koostuu ravintolasta, teatterista sekä galleriasta. Kesäisen illan alkajaisiksi voi nauttia annoksen kulttuuria, ja siirtyä sen jälkeen Telakan viihtyisälle terassille. Elävää musiikkia soitetaan joka viikko, ja tyyli vaihtelee rokista jatsiin. Junalla Tampereelle saapuneet ovat saattaneet kiinnittää huomionsa erään kerrostalon kyljessä olevaan iskulauseeseen ”Ruma — ei paha”. Ja tottahan se on, Ruma lienee maamme mauttomin baari. Sisustuksessa on näppärästi hyödynnetty muun muassa wunderbaumeja ja kaljakoreja, mutta fiilis ei kuitenkaan ole lainkaan paha. Loppuillasta saattaa tulla ikävä kotiin. Onneksi illan Tampereella ei kuitenkaan tarvitse loppua tähän, sillä näppärästi nimetty ja mukavasti sisustettu Koti-baari odottaa Hämeenkadulla. 01:00 Näsilinnankadulla sijaitseva Jalla Jalla tarjoaa valinnanvaraa yöpalaa etsivälle. Ravintolasta saa egyptiläisvaikutteista pikaruokaa, pitsoja sekä kasvisruokaa. Puskaradion mukaan palvelu on sen verran joustavaa, että paikka pysyy auki niin kauan kunnes viimeinenkin nälkäinen on ravittu. 03:00 Hotelli Victoria (kolme tähteä) sijaitsee Rautatieaseman vieressä. Lähellä on myös suosittu keikkapaikka Pakkahuone, ja usein siellä esiintyvät artistit yöpyvätkin tässä hotellissa. Rock-henki on siis kirjaimellisesti käsin kosketeltavissa! Hinnat alkaen 74 euroa yöltä. Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 20.7.2009, joten muutokset ovat mahdollisia. Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com Aino Ruikka aino.ruikka@acsanafor.fi +358 40 706 8021 Sanna Aaltonen sanna.aaltonen@acsanafor.fi +358 40 840 6368 Cordy Griffiths cgriffiths@hotels.com +44 20 7019 2268 Hotels.com Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 100 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,3 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.