Talvilomavaraajan vinkit Thaimaahan

Syksy on täällä ja mieli kaipaa kauas. Nyt on aika suunnitella talvilomia –monille se tarkoittaa katseiden suuntaamista Thaimaahan. Suomalaisille vielä hieman tuntemattomampi, mutta suosiotaan kasvattava kohde on Ko Lantan saari. Hotels.com kertoo hotellivinkit onnistuneeseen Thaimaan lomaan.

Lanta Resort (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 40 euroa yöltä

Tämä hotelli sijaitsee Ko Lantan pisimmän hiekkarannan, Long Beachin kupeessa. Hotellissa on myös uima-allas ja lasten allas sekä luksushuoneissa oma pieni uima-allas, johon voi kastautua vaikka aamu-uinnille suoraan omalta terassilta. Long Beach tarjoaa kaikki auringosta nauttimiseen tarvittavat palvelut kuten kaupat, kahvilat ja ravintolat. Long Beach sopii rauhaa rakastaville sekä lapsiperheille. Oman sopen rannalta löytää vaivatta ja iltaisin ravintoloiden illanvietot rauhoittuvat jo puolenyön aikaan. Rannalla kannattaa hyödyntää myös monipuolista thai-hierontatarjontaa.

Eyes Lanta Lifestyle Resort (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 47 euroa yöltä

Paras tapa tutustua Ko Lantan saareen on vuokrata oma skootteri. Jos uskaltaa ajaa huimapäisten paikallisten joukossa vasemmanpuoleista liikennettä ja pitää mielessä, että iltaisin kaduilla saattaa törmätä myös yövapaalle päästettyyn elefanttiin. Toinen kätevä vaihtoehto on käyttää edullisia Tuk tuk –takseja. Eyes Lanta Lifestyle Resort sijaitsee lähellä saaren kansallispuistoa, joka on vierailun arvoinen. Puistossa on kaikille sopivia kävelyreittejä sekä vanha majakka. Mukaan kannattaa pakata uimapuku ja pulahtaa reippailun jälkeen uimaan koskemattomalta vaikuttavalla kansallispuiston idyllisellä hiekkarannalla.

Andalay Boutique Resort (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 42 euroa yöltä

Andalay Boutique Resort sijaitsee saaren keskiosassa lähellä itäpuolelle vievää tietä. Hotellien täyttämältä länsipuolelta on hyvä tehdä tutustumisretki saaren vanhaan kaupunkiin Lanta Old Towniin. Tässä pikkukylässä on nähtävissä saaren historian kiinalaisvaikutteita. Kylän satamasta tehdään lähtöjä myös suosituille sukellus- ja snorklausretkille. Kuten suurin osa Ko Lantan merenrantahotelleista, myös Andalay Boutique Resort tarjoaa mahdollisuuden illastaa rantahiekalla varpaat sannassa.

Lanta Pavilion Resort

Hinnat alkaen 23 euroa yöltä

Long Beachillä sijaitsevasta Lanta Pavilion Resortista on lyhyt skootteri- tai Tuk tuk–matka saaren uudeksi pääkaupungiksi muodostuneeseen Saladaniin. Saladan ei ole itsessään nähtävyys kuten Lanta Old Town, mutta sieltä löytyy kaikki, mitä turisti tarvitsee: matkamuistoja, ravintoloita sekä kanssaihmisiä. Retki ”kylille” voi olla virkistävä päiviä jatkuneen rantaelämän jälkeen. Saladanissa ovat myös vieri vieressä paikalliset matkatoimistot, joilta voi hankkia opastetun retken viidakkoon tai norsuratsastukseen.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 6.9.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 33 sivustoa 24 eri kielellä Euroopassa. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.