Tekla BIMsight 1.4 vie BIMin työmaalle Windows-tableteilla

Tekla BIMsightissa on nyt käyttöliittymä myös Windows-tablettitietokoneille. Tekla BIMsight on helppokäyttöisin tietomallinnusohjelmisto, joka on kaikkien rakennusalalla toimivien ladattavissa ja käytettävissä ilmaiseksi.

Palkitun* BIM-sovelluksen (building information modeling) uudet toiminnallisuudet helpottavat työmaakäyttöä. Sovelluksessa on nyt tablettitietokoneille optimoitu käyttöliittymä, joka tukee monikosketusliikkeitä ja kynän käyttöä. Sovelluksen käyttöliittymäksi voi valita joko tavallisen tietokoneen tai tabletin.

Suunnittelukoordinaatio helpottuu uudessa Tekla BIMsight -versiossa. Näkymien tallennustoiminto tehostaa projektien selaamista, ja uuden diaesitystoiminnon avulla voi tehdä vaikuttavia esityksiä.

Tekla BIMsightin menestys jatkuu – sen suosio rakennusalan ammattilaisten keskuudessa kasvaa ja se saa yhä enemmän tunnustusta alalla. Tekla on sitoutunut tarjoamaan rakennusteollisuudelle helppokäyttöisen työkalun, jonka avulla kaikki alan ammattilaiset voivat tutustua tietomallinnusohjelmistoon.

"Kehitimme tämän version käyttäjien ja alan toimijoiden kanssa käymämme vuoropuhelun perusteella ja jatkamme tätä käytäntöä tulevaisuudessakin. Verkkoyhteisöltä www.teklabimsight.com saamamme ideat ja muu käyttäjäpalaute auttavat meitä luomaan sellaisen BIM-sovelluksen, joka vastaa rakennusalan tarpeita", sanoo Stephen Jones, Tekla BIMsightin tuotepäällikkö.

"Tablet-tietokoneista on tulossa olennainen osa rakennusalan työnkulkuja. BIM luo valtavia mahdollisuuksia rakennustyömaan ja työmaatoimiston välisen vuorovaikutuksen tehostamiseen", Jones jatkaa.

Tekla BIMsight on ilmainen työkalu kaikkien, niin isojen kuin pientenkin, BIM-projektien suunnittelun koordinointiin.

Lataa Tekla BIMsight 1.4 ilmaiseksi

Opastusvideot ja Internetin käyttäjäyhteisö tekevät kenelle tahansa rakennusalan toimijalle helpoksi rakennustietomallien käytön, visualisoinnin ja kommunikoinnin.

Lisätietoja:
Ville Kyytsönen, tuotepäällikkö, Tekla Oyj, p. 030 661 1889, sähköposti ville.kyytsonen (at) tekla.com

Tekla Oyj
Ohjelmistoyhtiö Tekla on edelläkävijä siirryttäessä digitaalisten tietomallien käyttöön. Yhtiö tarjoaa rakennus-, infra- ja energiatoimialoilla toimiville asiakkailleen yhä merkittävämpiä kilpailuetuja.
Teklalla on asiakkaita 100 maassa, toimisto 15 maassa ja maailmanlaajuinen kumppaniverkosto. Konsernin palveluksessa on tällä hetkellä noin 500 henkilöä, josta lähes 200 ulkomailla. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Espoossa. Tekla on perustettu vuonna 1966, ja se on yksi Suomen vanhimmista ohjelmistoyrityksistä. Teklasta tuli osa Trimbleä heinäkuussa 2011. www.tekla.com

Tekla BIMsight on tietomallisovellus mallipohjaiseen projektiyhteistyöhön. Kuka tahansa voi ladata sen itselleen ilmaiseksi Internetistä. Helppokäyttöisen sovelluksen avulla voi katsella kaikkien rakennushankkeen osapuolten tuottamia malleja. Tekla BIMsight on kuitenkin enemmän kuin uusi katselusovellus. Se on yhteistyökalu, joka mahdollistaa mallipohjaisen viestinnän kaikkien toimijoiden kanssa, ei pelkästään Tekla Structures -käyttäjien tai muiden tietomalliasiantuntijoiden kanssa.

* Gold Batimat innovation award 2011, Paris/FR ja 2011 Hot Product Overall Winner Modern Steel Construction