Tukholman hauskimmat ravintolat

Tukholma tarjoaa ruokaelämyksiä moneen makuun. Hyvän ruoan lisäksi moni ravintola tarjoaa omalaatuista tunnelmaa. Hotels.com keräsi Tukholman matkaajille vinkit hauskimmista ruokapaikoista.

Kasvisruokaa näköalalla

Kasvisruoan ystävät ovat onnekkaita, sillä Tukholman ehkä paras kasvisravintola sijaitsee Viking Linen terminaalin välittömässä läheisyydessä. Sinne on siis helppo suunnata suoraan laivalta. Hermans sijaitsee Södermalmin kaupunginosassa kallion päällä ja viihtyisältä terassilta voi katsella paitsi kauniita maisemia, myös suomalaisten matkaa rantatietä pitkin Tukholman keskustaan ja takaisin laivalle. Hermansin nostalgiseen ja luonnonläheiseen tunnelmaan sopii yöpyminen vanhassa kartanossa Södermalmilla eli Hellstens Malmgård -hotellissa. Hinnat alkaen 109 euroa.

Valkosipuliolut ja muita erikoisjuomia

Lisäätkö ruokaan kuin ruokaan aina lisää valkosipulia? Jos vastasit kyllä, Bröderna Ohlssons garlic & shots on sinulle sopiva ravintola. Ruokalistan kaikissa vaihtoehdoissa on pääosassa valkosipuli. Myös juomissa on huomioitu kynsilaukan ystävät. Kokeile tuopillista olutta valkosipulilla höystettynä! Ravintola on ruoan ohella tunnettu mittavasta shottivalikoimastaan ja listan juomista moni sisältää valkosipulia. Södermalmilla sijaitseva ravintola on iltaisin nuorison suosima ja rokkihenkinen. Yöpaikaksi sopii Slussenissa eli Södermalmin ja vanhan kaupungin rajalla sijaitseva Hilton Stockholm Slussen, josta avautuu huikea näköala vanhaan kaupunkiin. Hinnat alkaen 112 euroa.

Aitoa italialaista

Kungsträdgårdenissa aivan kaupungin ytimessä sijaitseva Café Milano on viihtyisä ja kohtuuhintainen italialainen ravintola. Suositussa ravintolassa italialaisuus näkyy myös asiakaskunnassa, kun Tukholmassa asuvat italiaanot valtaavat ravintolan välimerelliseen tapaan myöhäisellä illalliskattauksella. Täällä tarjoillaan kaupungin paras tiramisu! Hotelli Bakfickan sijaitsee Drottninggatanin sivukadulla. Viehättävässä pikkuhotellissa aamiaisen voi halutessaan nauttia kattoterassilla. Hinnat alkaen 61 euroa.

Dallas ja muita kasarihittejä

Kuka voisi unohtaa Dallas tv-sarjassa Ewingin veljesten kanssa kilpailleen huono-onnisen Cliff Barnesin. Tukholmassa hahmolla on oma nimikkoravintola, Vasastanissa sijaitseva Cliff Barnes. Tuhtia amerikkalaisvaikutteista ruokaa tarjoileva ravintola muuttuu iltaisin yökerhoksi. Kello yhdestätoista eteenpäin musiikki vaihtuu trendihiteistä kasariklassikoihin ja ruotsinkieliseen schlageriin, jota voi ehkä verrata suomalaiseen pop-iskelmään. Juhlijat heittäytyvät tanssiin ja yhteislauluun täysillä: tämä paikka ei sovi seinäkukille! Sopiva yöpaikka juhlijoille on läheinen Rex Hotel. Kuten monessa Tukholman keskustahotellissa, huoneet ovat pieniä, mutta palvelu pelaa. Hinnat alkaen 87 euroa.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 12.7.2013, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 044 340 092.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 200 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.