U2-yhtyeen uran varrelle mahtuu hotelleja

Elokuussa 12 vuoden tauon jälkeen Suomeen saapuvan U2-yhtyeen ura on pitkä. Helsingissä elokuun 20. ja 21. päivä konsertoiva yhtye on ehtinyt kiertää maailman moneen kertaan. Hotels.com on nyt listannut muutaman mielenkiintoisen majapaikan, joissa konserttien tunnelmaan voi valmistautua.

Clarence, Dublin, Irlanti (neljä tähteä)

Jokaisen U2-fanin tulisi kerran elämässään yöpyä Bonon ja The Edgen omistamassa Clarence-hotellissa Dublinissa. Kyseessä on sentään hotelli, jollaisessa omistajat itse haluaisivat yöpyä. Hotelli sijaitsee Dublinin kulttuuri- ja iltaelämän keskuksessa Temple Barissa, Liffey-joen rannalla. Hotellin Octagon-baari on sijoitettu talossa aiemmin toimineen hotellin baarin tilaan, jossa Bono ja The Edge iltaa istuessaan päättivät ostaa hotellin. Hinnat alkaen 103 euroa yöltä.

Montenotte Hotel, Cork, Irlanti (neljä tähteä)

U2-fanin kannattaa kiertää myös kaunista Irlannin maaseutua. Corkin kaupunki maan eteläosassa on kokenut viime vuosina nousun rappeutuvasta työläiskaupungista maan trendikkäimpien joukkoon. U2 konsertoi Montenotte-hotellissa uransa alkuaikoina vuonna 1980. Samassa yhteydessä yhtyeestä otettiin hotellin katolla valokuvia, joita käytettiin levyn U218-kansitaiteessa sekä yhtyeen historian omin sanoin kertovan kirjan U2xU2–kansikuvana. Kuvat ovat nykyään esillä hotellin aulassa. Hinnat alkaen 61 euroa yöltä.

Riad Yacout, Meknes, Marokko (kolme ja puoli tähteä)

U2 levytti uusinta levyään No line on the horizon useassa eri paikassa. Yksi inspiroivimmista oli varmasti hotelli Riad Yacout Marokossa. Yhtye vietti Marokossa aikaa vieraillen paikallisilla maailmanmusiikkifestivaaleilla ja levyttäen uusia kappaleita hotellille rakentamassaan studiossa. Riad tarkoittaa perinteistä marokkolaista asuinrakennusta, jonka keskellä on piha. Hinnat alkaen 60 euroa yöltä.

Millenium Biltmore Los Angeles, Los Angeles, Yhdysvallat (kolme ja puoli tähteä)

Bono keksi tarinan vuonna 2000 ilmestyneeseen Million Dollar Hotel –elokuvaan, jonka ohjasi Wim Wenders. Päärooleissa nähtiin Mel Gibson ja Milla Jovovich ja myös Bonon voi nähdä elokuvassa lyhyesti. Bono teki myös musiikin tähän elokuvaan, jonka nimi viittaa Los Angelesissa sijaitsevaan rähjäiseen Rosslyn-hotelliin. Jos haluat käydä katsomassa Rosslynia paikan päällä, mutta yöpyä hieman tasokkaammin, Hotels.com suosittelee samalla kadulla sijaitsevaa Millenium Biltmore Los Angelesia. Hinnat alkaen 77 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 12.7.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kirsi Keskitalo

kirsi.keskitalo(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.