Uusi kiertotie otetaan käyttöön Kehä I:llä Perkkaan kohdalla

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaistavissa heti 4.12.2009 UUSI KIERTOTIE OTETAAN KÄYTTÖÖN KEHÄ I:LLÄ PERKKAAN KOHDALLA Liikenne hidastuu Kehä I:llä Perkkaan kohdalla tiistaiaamusta 8.12. alkaen, kun länteen menevä liikenne siirtyy kiertotielle uuden alikulkukäytävän rakennustöiden takia. Lisäksi Mäkkylän kohdalla itään menevän liikenteen ramppeja siirretään viikolla 51. Leppävaaran suoralla, Albergan kartanon kohdalla idästä länteen kulkeva liikenne siirtyy kiertotielle Kehä I:llä Perkkaalla ensi maanantain ja tiistain välisen yön aikana. Autoilijoita kehotetaan varovaisuuteen uuden kiertotien ja kaventuneiden kaistojen vuoksi. Samaan suuntaan meneviä kaistoja on kiertotiellä edelleen kolme, ja alueella on voimassa nopeusrajoitus 50 km/h. Liikennehaittaa aiheutuu tässä vaiheessa vain lännen ajosuuntaan kulkevalle liikenteelle. Idän suunnan kiertotie otetaan käyttöön myöhemmin joulu-tammikuun aikana. Kiertotie otetaan käyttöön, koska paikalla rakennetaan uutta Majurinpolun alikulkukäytävää kevyen liikenteen käyttöön. Uusi kiertotie on käytössä vuoden 2010 kesään asti. RAMPPIEN JÄRJESTELYISSÄ MUUTOKSIA MÄKKYLÄN KOHDALLA Kehä I:llä itään kulkevan liikenteen ramppeja siirretään Mäkkylän kohdalla viikon 51 aikana. Ramppeja siirretään noin 200 metriä itään päin, jotta Kehä I:n uuden linjauksen rakennustöitä voidaan jatkaa. Autoilijoita kehotetaan kiinnittämään erityistä huomiota muuttuviin opasteisiin ja liikennemerkkeihin, jotta vaaratilanteilta ja ruuhkilta vältytään. Nopeusrajoitus alueella on edelleen 50 km/h. Järjestely on voimassa vuoden 2011 alkupuolelle saakka. Rakennustyöt ovat osa Kehä I Leppävaarassa -hanketta. LISÄTIETOJA: Tiehallinto Projektipäällikkö Hannu Lehtikankare puh. 020 422 2803, gsm 040 518 2992, hannu.lehtikankare@tiehallinto.fi Sweco PM Oy Rakennuttajakonsultti Aarno Huovinen puh. 050 441 8907, aarno.huovinen@sweco.fi Niska & Nyyssönen Oy Työpäällikkö Heikki Haavikko puh. 050 364 0316, heikki.haavikko@niska-nyyssonen.fi Kehä I ja Turunväylä uudistetaan vuosina 2008–2012 Espoon Leppävaaran kohdalla. Kehä I Leppävaarassa -hankkeen ansiosta alueen kaupunkirakenne yhtenäistyy, liikenteen sujuvuus paranee ja alueen viihtyisyys lisääntyy. Tie on käytössä koko rakennusprojektin ajan poikkeusjärjestelyin. www.tiehallinto.fi/leppavaara.