Uusi Mobil 1 The Grid -ohjelma vie katsojat moottoriurheilun kulissien taakse

TIEDOTE 2.4.2009

Uusi Mobil 1 The Grid -ohjelma vie katsojat moottoriurheilun kulissien taakse

Auto- ja moottoriurheilun fanit pääsevät tutustumaan huippuluokan ratojen ja tiimien kulissientakaiseen maailmaan, kun ExxonMobil käynnistää ajankohtaisiin aiheisiin pureutuvan tv-sarjan. Mobil 1 The Grid nähdään huomisesta alkaen viikoittain Urheilukanavalla.

Mobil 1 The Grid -ohjelman 30 minuutin mittaiset jaksot tarjoavat ainutlaatuisia reportaaseja, henkilöhaastatteluja sekä tuoreimpia uutisia maailman suosituimmista moottoriurheilusarjoista. Ohjelmassa tutustutaan muun muassa Formula 1:n, American LeMans Seriesin (ALMS), Mobil 1 Porche SuperCupin, Indy Racing Leaguen (IRL) ja NASCARin maailmaan. Ohjelma on tuotettu yhteistyössä maailman johtaviin kuuluvan, urheiluohjelmiin keskittyneen Sunset & Vine -tuotantoyhtiön kanssa.

– Mobil 1:llä on jo kauan ollut tärkeä rooli huipputason moottoriurheilussa. Se on maailman johtava synteettinen moottoriöljy ja monien menestyvien tiimien ykkösvalinta moottoriöljyksi, kertoo Global Automotive Marketing Manager Lawrence Kearns, ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Companysta.

Mobil 1 on muun muassa Vodafone McLaren Mercedesin pitkäaikainen yhteistyökumppani. Viime vuoden maailmanmestarin Lewis Hamiltonin voittoisan Vodafone McLaren Mercedes MP4-22-auton moottorissa käytettiinkin ainoastaan Mobil 1 -moottoriöljyjä. Mobil 1 on myös yhdysvalloissa suositun NASCAR-sarjan virallinen moottoriöljy. Yhteistyö esimerkiksi NASCAR- ja IRL-sarjoissa kilpailevien Penske Racing -tiimien kanssa on kestänyt jo vuosia.

– Fanit voivat Mobil 1 The Grid -ohjelman välityksellä seurata toimintaa kulissien takana. He saavat ainutlaatuisen näkökulman esimerkiksi siihen, miten kuljettajat valmistautuvat kilpailuihin tai miten tekniikkatiimi varmistaa, että huippuluokan teknologiasta ja auton moottorista saadaan kaikki irti. Olemme todella innoissamme voidessamme tuoda ohjelman myös suomalaisille moottoriurheilun ystäville, Kearns iloitsee.

Mobil 1 The Gridin ensimmäinen jakso nähdään huomenna perjantaina 3.4. klo 21.30–22.00 Urheilukanavalla.

Toinen jakso nähdään sunnuntaina 5.4. klo 8.30–9.00, jonka jälkeen ohjelmaa voi seurata kanavalla sunnuntaisin joka viikko.

Lisätiedot ja kuvamateriaali:
Viestintätoimisto AC-Sanafor
Kirsi Pere
kirsi.pere(a)acsanafor.fi
p. 050-320 3180

Mobil 1 on maailman johtava synteettinen moottoriöljy. Se on laitevalmistajien suosituin valinta moottoriöljyksi. Lisätietoa Mobil 1:sta ja muista ExxonMobilin voiteluaineista löydät osoitteesta www.mobil1.fi

ExxonMobil, Mobil ja Mobil 1 ovat ExxonMobil Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tuotemerkkejä.