Uusi palkinto työstä asunnottomuuden poistamiseksi jaetaan 25.9.

Asunto- ja viestintäministeri Pia Viitanen jakaa kaikkien aikojen ensimmäisen Hannu Puttonen –palkinnon keskiviikkona 25.9. kello 15.15.

Vuosittainen palkinto myönnetään yksityishenkilöille kansallisesti merkittävästä työstä asunnottomuuden poistamiseksi ja sosiaalisesti kestävän asuntopolitiikan edistämisestä.

Palkinnonjako on osa Y-Säätiön juhlaseminaaria, joka järjestetään sosiaalineuvos Hannu Puttosen eläkkeellesiirtymisen johdosta. Y-Säätiö on poliittisesti sitoutumaton ja voittoa tavoittelematon, yleishyödyllinen organisaatio, jonka perustajayhteisöjä ovat ovat Suomen Kuntaliitto, Helsingin, Espoon, Vantaan, Turun ja Tampereen kaupungit, Suomen Punainen Risti, Rakennusteollisuus RT ry, Rakennusliitto ry, Kirkkohallitus ja Suomen Mielenterveysseura ry. Se ontoiminut vuonna 1985.

Y-Säätiö edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja ihmisille, jotka tarvitsevat kodin. Se on merkittävä, vakavarainen toimija: säätiö omistaa noin 6 000 asuntoa yli 50 paikkakunnalla. Y-Säätiö toimii tehokkaasti asunnottomuuden vähentämiseksi Suomessa: hankkimalla, vuokraamalla ja rakentamalla asuntoja sekä olemalla aktiivisesti läsnä yhteiskunnassa.

Aika: 25.9. kello 14.45 -16
Paikka: Astoria-Sali, Iso-Roobertinkatu 14
Ilmoittautumiset ja lisätietoja tilaisuudesta: Maija Hakala, ysaatio@acsanafor.fi, 050-33 828 73

Toimitusjohtaja Juha Kaakinen, juha.kaakinen@ysaatio.fi, p. 09 7742 5511