Uusi palvelu mahdollistaa yrityksen oman asiakasyhteisön perustamisen

TWID Oy on kehittänyt Suomen markkinoille ainutlaatuisen palvelun, jonka avulla yritys voi helposti ja nopeasti perustaa omille websivuilleen asiakkaille tai kumppaneille tarkoitetun yhteisön. Yhteisössä asiakkaat voivat antaa palautetta ja keskustella, ja heitä kannustetaan palkitsemisohjelmien avulla suosittelemaan yrityksen tuotteita ja palveluita eteenpäin.

Syyskuussa markkinoille tullut TWID on yrityksen omilla websivuilla toimiva yhteisö, jonka tarkoituksena on sitouttaa asiakkaita ja kumppaneita. Aktiivisia yhteisön käyttäjiä ja suosittelijoita palkitaan pistein, joilla käyttäjä saa yrityksen määrittelemiä etuja. TWID Oy tarjoaa kahta erilaista tuotepakettia, joista toinen on yrityksen asiakkaille suunnattu yhteisö ja toinen kumppaneille. Sitouttaminen ja uusasiakashankinta ovat TWID Asiakasyhteisön keskeisimmät tehtävät, TWID Kumppaniyhteisö taas kannustaa lisämyyntiin. – Asiakkaan sitouttaminen lähtee siitä, että tiedetään ketä yrityksen asiakkaat ovat. Tämä yksinkertainen tieto puuttuu yllättävän monelta yritykseltä. Asiakkaalle merkityksellistä sisältöä tarjoava yhteisö on hyvä tapa kerätä asiakkaan perustiedot ja lisäksi muodostaa käsitys tyypillisen asiakkaan toiveista ja tarpeista, sanoo TWID Oy:n toimitusjohtaja Jari Kaitera. Yrityksestä käytävä nettikeskustelu tuodaan omalle kotikentälle TWID Asiakas- tai Kumppaniyhteisön olennainen tehtävä on myös tuoda yrityksen tuotteista ja palveluista internetissä käytävä keskustelu omalle kotikentälle. – Monet yritykset arastelevat vieläkin verkon mahdollisuuksia ja eivät uskalla esimerkiksi vastata keskustelupalstalla esitettyyn negatiiviseen palautteeseen – tai edes seurata näitä keskusteluja. Oman yhteisön avulla keskustelua on helppo seurata ja esitettyihin kommentteihin voidaan vastata nopeasti. Parhaassa tapauksessa asiakas kokee saaneensa niin hyvää palvelua, että suosittelee yrityksen tuotteita tai palveluita myös tuttavilleen, toteaa Kaitera. TWIDin avulla yritys keskustelee asiakkaidensa kanssa välittäen heille uutisia sekä ajankohtaista tietoa ja kuunnellen samalla kehitysideoita. TWID voi olla myös luomisyhteisö, missä esimerkiksi aktiiviset kuntokeskuksen asiakkaat voivat kokoontua keskustelemaan keskuksen tuntitarjonnasta ja esittää ideoitaan uusista tunneista tai miten nykyisiä tunteja saisi entistä innostavammiksi. – TWID on palvelumallinen ohjelmisto, jonka avulla yritys tai muu organisaatio saa valitsemansa yhteisön heti käyttöönsä. Pitkiä ja kalliita suunnittelu- ja käyttöönottoprojekteja ei tarvita. Näin yhteisöpalvelun kokeileminen on kaikille asiasta kiinnostuneille helppoa, riskitöntä ja kustannuksiltaan edullista, lisää Kaitera. TWID Oy on vuonna 2009 perustettu suomalainen yhteisöpalveluyritys.