Uusien Xenon-ajovalojen kirkkaus parantaa näkyvyyttä

Automechanika, Frankfurt – Philips toi vuonna 1991 markkinoille ensimmäiset autoille tarkoitetut Xenon-valot. Tekniikka on kehittynyt ajan myötä huimasti – Automechanika -messuilla esitellään nyt uusi jälkimarkkinoille suunnattu Philipsin Xenon-linja. Markkinoille tuodaan kolme uutta tuotetta: kuluja säästävä Xenon Vision, tyylikäs Xenon BlueVision Ultra sekä malliston kärkipäätä edustava Xenon X-tremeVision.

Xenon Vision

Tavalliset Xenon-lamput muuttavat hieman värisävyään ajan mittaan, jolloin toiseen etuvaloon vaihdettu varalamppu näyttää eripariselta vanhaan verrattuna. Niinpä Xenon-valot on jouduttu vaihtamaan yleensä pareittain.

Philipsin uuden Xenon-linjan peruslamppu, Xenon Vision, tuo ratkaisun tähän ongelmaan. Xenon Vision mukautuu vanhan lampun väriin mahdollistaen lamppujen ostamisen yksitellen. Tämä tuntuu säästönä kuluttajan kukkarossa.

Xenon BlueVision Ultra

Philipsin uusi Xenon BlueVision Ultra on suunnattu autoilijoille, jotka haluavat yksilöllistä tyyliä vaihtolampuilta.

Ihmissilmä havaitsee sinisen valon lähes yhtä hyvin kuin päivänvalon. BlueVision Ultrassa on kirkas ulkokuori, jossa on sinisiä raitoja – nämä synnyttävät korostetun sinisen vaikutelman. Lampun tuottaman valon värilämpötila on 6000 kelviniä, joka on markkinoiden korkein. Tämän ansiosta ajotuntuma vastaa lähes päivänvaloa ja on visuaalisesti miellyttävä.

Xenon BlueVision Ultra tuottaa 10 prosenttia enemmän valoa kuin aiempien sukupolvien Xenon-lamput. Sininen sävy nostaa lisäksi auton edukseen esiin massasta.

Xenon X-tremeVision

X-tremeVision-halogeenivalo on voittanut monia palkintoja ja Philips esittelee nyt lampun Xenon-version.

Ensimmäisessä +50 % Xenon -lampussa tiivistyy koko Philipsin kokemus valaisimista. Xenon X-tremeVisionin myötä yhtiö tuo markkinoille kaikkien aikojen kirkkaimman Xenon-lampun. Kirkkaus saavutetaan optimoidun polttimen geometrian ansiosta, jonka hienosäätö tuottaa lisää valaistusvoimakkuutta silloin kun sitä eniten tarvitaan.

Valo kohdistuu juuri oikeaan paikkaan, jolloin sillä suuri vaikutus näkyvyyteen. Suuremman värilämpötilan ansiosta myös reunanäkyvyys on laajempi. Xenon X-tremeVision lisää siis ajoturvallisuutta merkittävästi.

Taustatietoa

Philipsillä oli mainittava historia innovaatioissa ajoneuvovalaistuksen saralla jo ennen kuin se esitteli Xenon-valot 1990-luvulla. Tämä vahvisti entisestään Philipsin asemaa valotekniikan edelläkävijänä.

Siitä lähtien Xenon-valojen markkinat ovat kasvaneet ja kasvavat edelleen. Tilastojen mukaan joka viidenteen autoon Euroopassa oli asennettu Xenon-valot vuonna 2011. Philips on edelleen Xenon-valojen markkinajohtaja maailmanlaajuisesti sekä ensiasennus- että jälkimarkkinoilla. Tämän uuden linjan myötä, joka tarjoaa kustannus-, tyyli- ja suoritusetuja, Philips pyrkii säilyttämään ja vahvistamaan markkina-asemaansa. (Lähde: MetrixLab data)

Philipsin uusi Xenon-mallisto tulee myyntiin Euroopassa syyskuussa 2012.

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:

Toni Tammi, Sales Manager, BG Automotive Lighting

Philips Finland, +358 40 6722 520, toni.tammi@philips.com

Charlotte Krogh, Corporate Communication, Phil ips Lighting Nordic, +45 3061 6695, charlotte.krogh@philips.com

Lisää Philipsin uutisia voi lukea Philipsin MyNewsdesk -lehdistöhuoneessa.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle -ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 122 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2011 yritys saavutti 22,6 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana.

Uutisia: www.philips.fi/uutiset