Valaistuksen tulevaisuus agendalle NordLED-konferenssissa

Euroopan laajin kaksipäiväinen valaistuskonferenssi NordLED alkaa tänään Kööpenhaminassa. Asiantuntijat eri maista pohtivat ledivalojen tulevaisuuden käyttömahdollisuuksia ja teknologiaa. Yhä useammat ihmiset ovat siirtyneet käyttämään ledivalaistusta, sillä se säästää energiaa ja tarjoaa uusia valaistusmahdollisuuksia. Konferenssin järjestää The Nordic Lighting Committee ja pääsponsorina toimii Philips.

Tulevaisuudessa sisustussuunnittelu tulee sisältämään sellaiset valaistusratkaisut, joissa pystytään värisävjen ja valaistuksen voimakkuuden avulla tukemaan ihmisten tarpeita ja mielialoja. Tuloksena syntyy parempia työympäristöjä, tehostunutta oppimista koulussa, parempaa liikenneturvallisuutta ja miellyttävämpää tunnelmaa kotiin. Tämä Philpsin kaavailema ennuste ei ole kaukaista tulevaisuutta. Lediteknologia kehittyy vauhdilla ja se tarjoaa jo nyt laadukkaita valaistusratkaisuja, jotka lukuisat ihmiset ovat omaksuneet.

”Viimeisen kymmenen vuoden aikana lediteknologian kehittyminen on ollut todella vauhdikasta. Tämän takia voimme tarjota sellaista huippulediteknologiaa, joka sopii niin tämän päivän kuin tulevaisuudenkin tarpeisiin. Olemme Philipsillä varmoja, että ledien kehitys jatkuu koko ajan ja niiden merkitys kasvaa tulevaisuudessa”, Philipsin Lighting Nordicin Chairman Morten Felding kertoo.

Ledi on tulevaisuuden valaistusta ja tämänvuotinen NordLED-konferenssi keskittyykin tämän asian ympärille. Yksi teemoista tulee olemaan se, kuinka ledit voidaan integroida olemassa oleviin valaistussuunnitelmiin.

Maailman suurimpaan risteilijään tunnelmaa ledeillä

M/S Oasis of the Seas on maailman suurin ja kallein matkustaja-alus, johon mahtuu lähes 8 500 henkilöä. Kun laivaan astuu sisään, näkee ensimmäisenä upeasti valaistun Royal Promenaden katon. Kaareva muoto jäljittelee veneen pohjaa. Katon alle on asennettu yli 2 000 Philps iColor Cove QLX RGB -valaisinta. Myös laivan teatterin, Aqua Theatren, valaistus on toteutettu kymmenillä Philps Color Reach -ledivalonheittimillä.

Ledivalaisimien ohjausmahdollisuuksien ansiosta valaistuksella voidaan luoda tilanteeseen sopiva tunnelma, lisätä matkustajien viihtyvyyttä ja tuottaa elämyksiä. Ledivalaisimien ja -valonlähteiden käyttäminen tukee yhtä varustamon strategian kulmakivistä – jatkuvaa energiatehokkuuden parantamista.

Lisätietoja:

Jaana Haapamäki, Marcom Manager, Philips Lightning, jaana.haapamaki(@)philips.com, 040 551 3085

Lisätietoja NordLED-konferenssista

NordLED-konferenssi järjestetään tänään ja huomenna Kööpenhaminassa. Konferenssi keskittyy pääasiassa lediteknologiaan, ledimuotoiluun sekä lediratkaisujen hyötyihin ja potentiaaliin sisältäen energiatehokkaita valaistusratkaisuja. Chief Design Officer Rogier van der Heide, Technology Manager & Chief Architect Kees van der Klauw sekä Director of Energy & Climate Change Harry Verhaar Philips Lighting:ista kuuluvat tapahtuman pääpuhujiin. NordLED-konferenssin järjestää Nordic Lighting Committee. Tapahtuman pääsponsori on tänä vuonna Philips, joka on lediteknologian markkinajohtaja.

Philipsin ledilamput

Ledilamput ovat pieniä ja kompakteja, minkä ansiosta niitä voi hyödyntää monissa luovissa ratkaisuissa. Philipsin erisävyisillä ledilampuilla saa luotua huoneeseen halutunlaisen tunnelman. Philipsin ledilamppujen käyttöikä on pitkä ja niiden avulla voi saavuttaa jopa 90 prosentin säästön verrattuna hehkulamppuihin. Tämän takia ledilamput ovat ympäristöystävällinen valinta ja niiden käyttö voi lisäksi näkyä halvempana sähkölaskuna.

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 118 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron myynnin ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta http://www.philips.fi/uutiset