Viestintätoimisto AC-Sanaforille pronssia International Business Awards -kilpailussa

Viestintätoimisto AC-Sanaforin ja Specsavers Optikon Mummo mukaan -kampanja on voittanut pronssia kuluttajapalveluiden PR-kampanjoiden kategoriassa vuoden 2012 International Business Awards -kilpailussa. Kampanjan pääkanavana käytettiin sosiaalista mediaa.

Mummo mukaan! -hyväntekeväisyystempauksessa haastettiin vuoden vaihteessa ikäihmisten näköasioista välittävät suomalaiset mukaan auttamaan ja muistutettiin ihmisiä siitä, mitä mukavaa oman mummon tai vaarin kanssa voisi harrastaa. Kampanjan tuloksena Specsavers lahjoitti 10 000 euron arvosta näöntutkimuksia ja ajanmukaisia silmälaseja Punaisen Ristin ystävätoiminnan kautta löydetyille ikäihmisille eri puolilla Suomea. Kampanja toteutettiin pääasiassa Facebookissa, ja se sai myös hyvää radio- ja televisionäkyvyyttä.

– AC-Sanafor onnistui aktivoimaan meille tärkeän kohderyhmän eli seniorit. Vaikka tempauksen tukemiseen osallistui Facebookissa eri-ikäisiä ihmisiä laidasta laitaan, oli ehdottomasti suosituin tapa kommentoida tapahtumaa se, että osallistuja kehaisi itsekin olevansa mummo. Monen mielestä mummous on kunnia-asia, jota tuodaan mielellään esiin myös sosiaalisessa mediassa, sanoo Specsavers Finlandin viestintäjohtaja Marjo Halonen.

AC-Sanafor palkittiin jo kolmatta vuotta peräkkäin

AC-Sanafor palkittiin nyt International Business Awards -kilpailussa ainoana suomalaisena viestintätoimistona. Kilpailussa jaettiin tänä vuonna kulta- hopea- ja pronssipalkintoja ensimmäistä kertaa. AC-Sanafor on palkittu kilpailussa kunniamaininnoilla vuosina 2011 ja 2010.

International Business Awards (IBA) on kansainvälinen business-kilpailu, johon voi osallistua kuka tahansa liiketoimintaa harjoittava taho tai yksityishenkilö. Osallistumishakemuksia tämän vuoden kilpailuun tuli yli 3200 kappaletta, yli 50 eri maasta. Kilpailun tuomaristoon kuuluu johtavia talousvaikuttajia ja yritysjohtajia.

IBA on osa isompaa Stevie Awards -kilpailua, jonka alakategorioihin kuuluvat The International Business Awards, The American Business Awards, The Stevie Awards for Women in Business ja Stevie Awards for Sales & Customer Service. Kilpailun järjestää liike-elämän vaikuttajista koostuva The Stevie Awards Organization, jonka päämaja on Washington D.C:ssä Yhdysvalloissa. Kilpailun nimi, "Stevie", tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa kruunattavaa.

International Business Awards -palkintogaala järjestetään Etelä-Korean pääkaupungissa Soulissa 15.10.2012.

Lisää tietoa kilpailusta ja voittajista: www.StevieAwards.com/IBA

Lisätietoa kampanjasta Specsaversin sivuilla täällä ja täällä.

Lisätietoja ja kuvapyynnöt: Viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, toimitusjohtaja Tom Westerén, tom.westeren@acsanafor.fi, puh. 040 519 0885, www.acsanafor.fi