Viikonloppu Kööpenhaminan trendikkäimmällä alueella

Kööpenhamina on loistava syksyn kaupunkilomakohde. Nyt kannattaa tutustua trendikkääseen Christianshavnin kaupunginosaan, joka hurmaa kanaaleilla, pienillä kahviloilla ja ravintoloilla. Hotels.com vinkkaa Christianshavnin mielenkiintoisimmat paikat ja majoituskohteet.

Christianshavn oli alun perin työläisten asuinalue, kunnes 1970-luvulla se sai ensin maineen boheemina ja sittemmin trendikkäänä kaupunginosana.

Christianshavnin boheemiin puoleen pääsee tutustumaan vapaakaupunki Christianiassa. Café Nemolandissa (Fabriksområde 52) riittää paljon nähtävää ja ihasteltavaa, sillä kahvila ei ole ainoastaan bistro ja baari, vaan siellä järjestetään myös ulkoilmakonsertteja, teemajuhlia ja tarjoillaan thaimaalaista ruokaa palmujen ja aurinkovarjojen alla. Tässä kahvilassa aamukahvihetkikin voi olla elämys.

Maailman parhaaksi ravintolaksi nimitetyssä Nomassa (Strandgade 93) pääsee nauttimaan pohjoismaalaista ruokaa, joka on valmistettu pitkälti paikallisista raaka-aineista. Noma palkittiin maailman parhaana ravintolana vuosittaisessa S.Pellegrino-kilpailussa, jonka järjestää The Restaurant Magazine. Pöytävaraus kannattaa muistaa tehdä hyvissä ajoin.

Dronnigesdage 46:ssa sijaitsee pieni putiikki nimeltä Pang. Myynnissä on niin vaatteita, pieniä sisustustavaroita, asusteita kuin astioita joka värissä ja kuosissa. Persoonallisia tuliaisia etsiville tämä on oikea kauppa. Hankintalistalle voi laittaa esimerkiksi keltaiset puukengät tai flamingoilla koristellut kakkuhaarukat.

Viihtyisä ja persoonallinen kahvila Christianshavns Bådudlejning og Café (Overgaden neden Vandet 29) on sijainnut samalla paikalla jo yli sata vuotta. Herkullisten ruokien ja juomien lisäksi kahvilassa on pienimuotoinen taidegalleria ja elävää musiikkia. Kesällä kahvilasta voi vuokrata veneen ja tutustua Christianshavniin kanaaleja pitkin.

Hotels.com suosittelee seuraavia hotelleja Kööpenhaminassa:

Copenhagen Strand Hotel (kolme tähteä)

Tämä viihtyisä hotelli sijaitsee vastapäätä Christianshavnia. Alun perin sataman varastona toiminut hotellirakennus on vuodelta 1869 ja sen historia näkyy sisustuksessa, joka sekoittaa merihenkisyyttä ja maaseututunnelmaa. Hotellilta on hyvät yhteydet myös muualle Kööpenhaminaan. Hinnat alkaen 85 euroa yöltä.

Scandic Front (neljä tähteä)

Tämä designhotelli sijaitsee Nyhavnin alueella. Upeat maisemat ikkunoista ovat merelle tai Christianshavniin. Yksinkertainen sisustus on tyylikäs ja rauhallinen. Myös lapset viihtyvät tässä hotellissa, sillä tarjolla on leikkinurkka, lastenohjelmia ja lasten tietovisa. Hinnat alkaen 105 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 14.10.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Kirsi Keskitalo                kirsi.keskitalo(at)acsanafor.fi           +358 50 359 8535

Sanna Aaltonen              sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi           +358 40 840 6368

Kate Hopcraft                khopcraft(at)hotels.com                   +44 20 7019 2165

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.