• AC-Sanafor/

Viimeistä huutoa, seinän kokoinen, hauska ja ilmainen – Tätä on Tekla BIMsight yhdistettynä SMART Board -interaktiiviseen valkotauluun

Ohjelmistoyhtiö Tekla Oy:n Tekla BIMsight -sovelluksen uusin versio Tekla BIMsight 1.7 integroituu SMART Board® -interaktiivisiin näyttöihin. Tekla BIMsight -käyttäjät voivat käyttää ohjelmistoa suoraan SMART Boardilta. SMART Board on arkkitehtien, insinöörien ja rakennusyritysten parissa yleistyvä työkalu suunnittelukokousten kommunikointiin ja ongelmanratkaisuun.

Todella vuorovaikutteinen visuaalinen yhteistyökokemus

Kaikki tutut Tekla BIMsightin toiminnallisuudet ovat käytössä, nyt vain uudella jännittävällä vekottimella. Astu näytön eteen ja kosketa sitä, tai käytä kynää ja pyyhekumia, niin kuin koulussa oli tapana.

- Tekla BIMsightin integroituminen SMART Technologies’ Freestorm solutioniin tarjoaa kenelle tahansa helpon ja hauskan tavan käyttää tietomallia yhteistyökokouksissa. Tarvitset toki SMART Boardin, mutta BIM-ohjelmistosta ei tarvitse maksaa erikseen, sanoo Jussi Ketoja, Tekla Oy:n markkinointipäällikkö.

Heti käyttövalmis. Liitä vain SMART Board tietokoneeseen, jossa on Internet-yhteys, jotta saa ladattua Tekla BIMsight version 1.7.

Kaikki projektiosapuolet voivat osallistua, myös ne, jotka eivät ole paikan päällä. Ongelmanratkaisu ja törmäilyjen selvittäminen nopeutuu.

SMART Technologies -yhteistyö sopii Teklalle, koska olemme sitoutuneet kehittämään mallipohjaista projektiyhteistyötä, sanoo Jussi Ketoja. Tekla BIMsight 1.7:n avulla tarjoamme edelleen rakennusteollisuudelle markkinoiden edistyneintä ilmaista yhteistyöteknologiaa.

Tekla BIMsight SMART Boardilla on oivallinen väline suunnittelu- ja seurantakokouksiin eri projektiosapuolten kesken. Kosketusnäyttöisen tablettitietokoneen kanssa näihin kokouksiin voi osallistua jopa etänä.

Andy Ebbern, Ecosystem Program Manager SMART Technologiesilta näyttää miten Tekla BIMsightia käytetään SMART Boardilla.

katso video

Tekla BIMsight 1.7 tukee seuraavia SMART Board -interaktiivinäytön ominaisuuksia:

• Kynä, kumi, punakynä
  • Värikynät, joilla voi piirtää tai kirjoittaa muistiinpanoja suoraan malliin
  • SMART Board -pyyhekumi poistaa punakynän jäänteet mallinäkymästä
  • Kosketusohjaus, jolla voi käyttää Tekla BIMsightia ja pyörittää mallia
  • Useiden leikkauspintojen yhtaikainen siirtäminen sellaisilla laitteilla, jotka tukevat multi-touch -ohjausta

Tekla BIMsight 1.7 -ohjelmisto on ilmainen ja ladattavissa Tekla BIMsight -verkkosivuilta. Ohjelmisto on saatavissa ainoastaa verkosta ja tulevat päivityksen toimitetaan sähköisesti.

Kuvia: http://tekla.digtator.fi:80/Landing.aspx?exid=069c6b40f483

Lisätietoja:
Jussi Ketoja, Marketing Manager, Tekla Corporation, tel. +358 40 483 6022, e-mail jussi.ketoja (at) tekla.com

Marina Geronazzo, Public Relations Manager, SMART Technologies
Tel. +403 407 5088, e-mail marina.geronazzo (at) smarttech.com

Tekla

Ohjelmistoyhtiö Tekla on edelläkävijä siirryttäessä digitaalisten tietomallien käyttöön. Yhtiö tarjoaa rakennus-, infra- ja energiatoimialoilla toimiville asiakkailleen yhä merkittävämpiä kilpailuetuja. Teklalla on asiakkaita 100 maassa, toimisto 15 maassa ja maailmanlaajuinen kumppaniverkosto. Konsernin palveluksessa on tällä hetkellä noin 500 henkilöä, josta lähes 200 ulkomailla. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Espoossa. Tekla on perustettu vuonna 1966, ja se on yksi Suomen vanhimmista ohjelmistoyrityksistä. Teklasta tuli osa Trimbleä heinäkuussa 2011.

Tekla BIMsight

Tekla BIMsight on tietomallisovellus mallipohjaiseen projektiyhteistyöhön. Helppokäyttöisen sovelluksen avulla voi katsella, vertailla ja yhdistellä kaikkien rakennushankkeen osapuolten tuottamia malleja. Ongelmakohdat voidaan tunnistaa ja ratkaista jo aikaisessa suunnitteluvaiheessa. Tekla BIMsight on yhteistyökalu, joka mahdollistaa mallipohjaisen viestinnän kaikkien toimijoiden kanssa.
Kuka tahansa voi ladata palkitun* Tekla BIMsightin itselleen ilmaiseksi Internetistä. Yli 150 000 rakennusalalla toimivaa ihmistä yli 160 maasta on jo tehnyt niin.

*Gold Baltimat innovation award 2011, Pariisi/Ranska; 2011 Hot Product Overall Winner Modern Steel Construction, US; World of Concrete 2012, Most Innovative Product, Experts’ Choice in the Business Tools and Software category