• AC-Sanafor/

Vuoden parhaat viestintäkampanjat valittu: AC-Sanaforin ja Specsavers Optikon kampanja SABRE Awards -finaaliin

SABRE Awards on viestintäalan arvostetuin kilpailu, jonka järjestää Holmes Group kaikilla mantereilla. Viestintätoimisto AC-Sanaforin ja Specsavers Optikon ”Mummo mukaan” -työ kilpailee EMEA-alueen SABRE Awards -kategoriassa ”multicultural marketing”. Kategoriaan kuuluvat työt tavoittelivat rajattua kohderyhmää. Mummo mukaan -kampanjan kohderyhmänä olivat seniorit. Kampanjan pääkanavana käytettiin sosiaalista mediaa.

Mummo mukaan! -hyväntekeväisyystempauksessa haastettiin vuodenvaihteessa 2011-2012 ikäihmisten näköasioista välittävät suomalaiset mukaan auttamaan ja muistutettiin ihmisiä siitä, mitä mukavaa oman mummon tai vaarin kanssa voisi harrastaa. Kampanjan tuloksena Specsavers lahjoitti 10 000 euron arvosta näöntutkimuksia ja ajanmukaisia silmälaseja Punaisen Ristin ystävätoiminnan kautta löydetyille ikäihmisille eri puolilla Suomea. Kampanja toteutettiin pääasiassa Facebookissa, ja se sai myös hyvää radio- ja televisionäkyvyyttä.

Kuva: Tomi Nuotsalo

– AC-Sanafor onnistui aktivoimaan meille tärkeän kohderyhmän eli seniorit. Tämä antoi meille kipinän jatkaa senioreiden näönhuoltoon liittyviä tempauksia ja hyväntekeväisyyttä. Tänä vuonna tuemme vanhusten näönhuoltotarpeita lahjoittamalla kaikille sotiemme veteraaneille ilmaiset lukulasit, sanoo Specsavers Finlandin viestintäjohtaja Irene Hernberg.

EMEA-alueen SABRE Awards -voittajat julkistetaan toukokuun 30. päivänä Barcelonassa järjestettävässä gaalassa. AC-Sanafor valittiin finalistien joukkoon nyt jo seitsemättä peräkkäistä kertaa. Vuonna 2011 AC-Sanafor voitti Hotels.comille tehdyllä kampanjalla matkailuviestinnän kategorian.

Mummo mukaan -kampanja on palkittu jo aiemminkin: se voitti pronssia kuluttajapalveluiden PR-kampanjoiden kategoriassa vuoden 2012 International Business Awards -kilpailussa.

Lisää tietoa kilpailusta ja finalisteista: http://www.holmesreport.com/news-info/13293/FleishmanHillard-Ogilvy-Top-EMEA-Gold-SABRE-Awards-Nominations.aspx

Lisätietoa kampanjasta Specsaversin sivuilla täällä ja täällä.

Lisätietoja: Viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, toimitusjohtaja Tom Westerén, tom.westeren@acsanafor.fi, puh. 040 519 0885, www.acsanafor.fi