Yli miljoona Porschea ensitäytetty Mobil 1:llä

• Myös vuoden 2012 uudet automallit Boxster ja Porsche 911 ensitäytetään Mobil 1 -moottoriöljyllä
  • Mobil 1 ja Porsche ovat tehneet yhteistyötä jo 17 vuoden ajan
  • Autoteollisuuden kärkinimet juhlivat merkkipaalua Porschen Leipzigin tehtaalla

LEIPZIG, Saksa

Innovatiivisuuteen ja ylivertaiseen laatuun sitoutuneet yhteistyökumppanit, Porsche ja Mobil, ovat ilmoittaneet, että vuodesta 1996 lähtien jo yli miljoona Porschea on tehtaalla ensitäytetty Mobil 1:llä. Autoteollisuuden edustajia kaikkialta Euroopasta, Afrikasta ja Lähi-idästä kokoontui kesäkuussa Porschen tehtaalle Leipzigiin juhlistamaan pitkän yhteistyön merkkipaalua.

Menestyksekäs yhteistyö vahvistuu entisestään tänä vuonna, kun Mobil 1 -öljyllä ensitäytettyjen Porsche-autojen joukkoon liittyy Porschen uusin malli Boxster. Samaan aikaan Porsche 911 tuodaan markkinoille – pitkän jonottajalistan iloksi.

Dieter Steinhauserin, Porsche AG:n Motorsport-Development -osaston johtajan mukaan kaikki Porschen kilpa-autot on ensitäytetty Mobil 1 -moottoriöljyllä. ”Kestävyysajoissa kaikki komponentit ja järjestelmät joutuvat äärimmäiseen rasitukseen. Siksi korkean suorituskyvyn voiteluaineet ovat edellytys moottoriurheilussa menestymiselle”, perustelee Steinhauser moottoriöljyn valintaa.

Sama öljy ja sama 0W–40-viskositeettiluokka käyvät kaikkiin Porsche-malleihin. Öljy soveltuu voiteluaineeksi sekä kilparadalle että kaupunkiajoon, urheiluautoista maastureihin. Mobil 1 -voiteluaineiden avulla huippusuorituksiin yltävien Porsche-mallien suorituskykyä voidaan parantaa entisestään.

Mobil 1 -öljyjä on kehitetty 35 vuoden ajan parantamaan auton suorituskykyä kaikissa olosuhteissa sekä suojaamaan kulumiselta. ”Mobil 1 täyttää niin kilpa-ajajien tiukimmat tarpeet kuin jokapäiväisen ajamisen vaatimukset. Mobil 1 on mekaanikkojen, alkuperäisten laitevalmistajien ja kuluttajien valinta – jokaiselle kuljettajalle, kaikissa olosuhteissa”, päättää ExxonMobil L&S:n Laurent T Fischer.

ExxonMobil Lubricants and Specialties (ExxonMobil L&S)

ExxonMobil Lubricants and Petroleum Specialties Company on johtava voiteluaineiden ja erikoistuotteiden markkinoija sekä yksi maailman suurimmista voiteluaineiden perusöljyjen tuottajista. Lue lisää: www.mobil1.fi.

Lisätiedot: Elina Syrjänen
                   elina.syrjanen@acsanafor.fi