SUOMALAINEN KASVUYRITYS - VOISIKO SINUN YRITYKSESI OLLA EUROOPPA 500 LISTALLA?

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 5.5.2004 SUOMALAINEN KASVUYRITYS - VOISIKO SINUN YRITYKSESI OLLA EUROOPPA 500 LISTALLA? Eurooppa 500 lista kutsuu nopeasti kasvavia, työllisyyttä lisääviä yrityksiä asettumaan ehdolle ainoaan riippumattomaan yleiseurooppalaiseen listaan. Suomalaisia pieniä ja keskisuuria yrityksiä kutsutaan ehdokkaiksi vuoden 2004 Eurooppa 500 listalle. Vuosittain tehtävä listaus kokoaa 500 merkittävää kasvua ja työllisyyttä lisännyttä yritystä 15 EU-maasta sekä Islannista, Norjasta ja Sveitsistä. Eurooppa 500 listan tarkoituksena on huomioida ja antaa tunnustusta Euroopan nopeimmin kasvaville yrityksille, jotka selvästi osoittavat yrityshenkistä johtajuutta, innovatiivisuutta, lisäävät työllisyyttä, omaavat uusia visiota ja ovat markkinoiden asiantuntijoita. Eurooppa 500 listan 2004 julkaisuun kehotetaan ilmoittautumaan niitä yrityksiä, joilla oli vähintään 50 työntekijää vuoden 2003 lopussa. Ilmoittautua voi netissä osoitteessa www.europes500.com. Ilmoittautuminen on maksutonta eikä sido mihinkään. Ilmoitusten viimeinen jättöpäivä on 30.6.2004. Listalle hyväksytyt menestyvät yritykset kutsutaan BusineessWeek Euroopan Johtajaseminaarin yhteydessä pidettävään 2004 Eurooppa 500 listan palkintojenjakoon Pariisiin 7.12.2004. Vuosittaisen Eurooppa 500 listan arvioijia ovat 3i, Mircrosoft, Boston Consulting Group ja PricewaterhouseCoopers ja sen julkaisee Europe´s Entrepreneurs for Growth. Lisätietoja osoitteessa: www.europes500.com Eurooppa 500 julkaistiin ensimmäisen kerran 1996 ja sitä on julkaistu vuosittain siitä lähtien. Tänä aikana yli 3 000 eurooppalaista kasvuyritystä on valittu listalle. Listalle voivat hakea yritykset kaikista EU-maista sekä Islannista, Norjasta ja Sveitsistä. Eurooppa 500 listalle tulevat yritykset valitaan seuraavilla perusteilla: riippumattomuus, liikevaihdon ja henkilöstön kasvu, orgaaninen kasvu, kannattavuus, koko (vähintään 50 työntekijää vuoden 2003 lopussa) ja toimintaa vähintään kolmelta vuodelta. Yritysten kvantitointiin käytetään David Birchin Työntekijöiden Kasvuindeksiä. Top 500 yritystä on määritetty Birch indeksin mukaan. Tiedotteen lähettäjä: AC-tiedotus Oy/Kati Rautio, 09-69 628121, kati.rautio@actiedotus.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/05/20040505BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/05/20040505BIT00170/wkr0002.pdf