ÄLÄ HYLKÄÄ KESÄKISSAA!

Report this content

TIEDOTE 2.7.2004 Whiskas haastaa kissaystävät mobiilikeräykseen löytökissatoiminnan tukemiseksi ÄLÄ HYLKÄÄ KESÄKISSAA! Vuosittain Suomessa jätetään kesän jälkeen tuhansia kissoja oman onnensa nojaan. Kissa on kiva leikkikaveri mökillä, mutta syksyn saapuessa uutta perheenjäsentä ei aina halutakaan ottaa mukaan kaupunkiin. Whiskas haluaa hyväntekeväisyyskampanjan avulla tukea löytökissatoimintaa sekä kiinnittää huomiota ajankohtaiseen aiheeseen. Näin kesän alla kissanpentu tuntuu usein huolettomalta leikkikaverilta, joka on mökillä mukava perheenlisäys. Lasten mielestä kissaa on kiva hoivata ja silittää. Valitettavasti joidenkin mielestä kissan voi kesän leikkien jälkeen huoletta jättää mökille oman onnensa nojaan. Mutta kissa ei kuulu Suomen luontoon eikä se pärjää Suomen talvessa ilman suojaa ja ravintoa. Kesäkissaa ei pidä ottaa perheeseen, ellei olla varauduttu huolehtimaan uudesta perheenjäsenestä myös syksyn koittaessa. Löytökissat ovat jokavuotinen ongelma mökkikauden päätyttyä. Haastekeräyskampanjan avulla Whiskas haluaa auttaa ja tukea Suomen Eläinsuojeluyhdistyksen (SEY) jäsenyhdistysten löytökissatoimintaa. Tekstiviesteillä toteutettava haastekeräys on uusi tapa jakaa valistusta sekä kerätä varoja. Haaste lähtee lähes 15 000:lle kissaystävälle. "Whiskas -haastekeräyksestä on tärkeää apua löytökissatoiminnalle. Tuotto tulee todelliseen tarpeeseen", kertoo eläinsuojelusihteeri Tiina Notko Suomen Eläinsuojeluyhdistyksestä. Haastekeräys kannustaa kaikkia löytökissatyötä tekeviä yhdistyksiä ja ihmisiä jatkamaan toimintaansa ja jakamaan lisävalistusta. Kampanjan tuottojen avulla tuetaan taloudellisesti löytökissatoimintaa. Löytökissatoiminnassa eläinsuojeluyhdistys maksaa kissojen rokotukset, madotukset, leikkaukset ja muut tarvittavat eläinlääkärikulut sekä ylläpidon, kunnes uusi koti löytyy. Kustannukset ovat kaikissa tapauksissa huomattavat. Ilman SEY:n jäsenyhdistysten löytökissatoimintaa jouduttaisiin lukemattomat kesyt ja kiltit kissat lopettamaan heti 15 vrk löytymisen jälkeen. Mobiilikeräys on uudenlainen varainkeräystapa hyväntekeväisyyteen. Whiskas haastekeräys toimii niin, että Whiskas mobiilikanavalle liittyneet kissaystävät saavat matkapuhelimeensa tekstiviestin, jossa on ohjeet keräykseen osallistumisesta. Tekstiviestillä voi tilata keräyslogon ja haastaa kenet tahansa mukaan keräykseen. Varat kertyvät tekstiviestien tuotosta hyväntekeväisyyteen. Mitä enemmän tekstiviestejä lähetetään, sitä suurempi on keräyksen tuotto. Yksi viesti maksaa 1,90 €. Haastekeräys alkaa maanantaina 2 heinäkuuta ja jatkuu ainakin heinäkuun ajan. Lisätietoja keräyksestä: www.whiskas.fi/mobiili_kerays.html Lähettäjä ja lisätietoja: AC-tiedotus, Maria Rosberg, puh. (09) 6962 8121, maria.rosberg@actiedotus.fi SEY Tiina Notko, puh. (09) 7206 8413, (09) 524 593, 050-430 2703, tiina.notko@sey.fi, www.sey.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT00030/wkr0001.pdf