Adapteo juhlii kahden vuoden taivaltaan

Tänään tulee kuluneeksi kaksi vuotta Adapteon itsenäiseksi yritykseksi tulosta ja listautumisesta Nasdaq Tukholmaan. Tänä aikana Adapteo on rakentanut kouluja noin 75 000 oppilaalle ja vahvistanut kansainvälistä läsnäoloaan alankomaisen Dutch Cabin Groupin ja norjalaisen Stord Innkvarteringin ostojen kautta. Adapteo on myös vahvistanut asemaansa vastuullisuuden ja kestävän kehityksen saralla, jossa tavoitteena on entistä laajemmin kiertotaloudellista toimintamallia seuraava rakennus- ja kiinteistöala.

Adapteon juhlistaessa toista merkkipäiväänsä, tekee yritys sen paljon suurempana kuin kaksi vuotta sitten. Laajentumisen on mahdollistanut uusille markkina-alueille ja uusiin asiakassegmentteihin siirtyminen ja olemassa olevan toiminnan kasvattaminen. Kuten koko yhteiskuntaan, on pandemialla ollut vaikutus myös Adapteon toimintaan. Pandemia on osoittanut myös entistä vahvemmin tarpeen muunneltaville rakennuksille – Adapteo on ylpeä mahdollisuudestaan nopeasti kehittää ja räätälöidä toimitiloja testaamiselle ja rokotuksille covid-19-virusta vastaan.

Epätavallisista markkinaoloista huolimatta Adapteo on nyt huomattavasti suurempi yritys kuin mitä se oli listautuessaan pörssiin. Vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen jälkeen myynti oli 20 % suurempi vuoteen 2020 verrattaessa. Työntekijöiden määrä vuodesta 2020 on noussut 372:sta 505:een.

Näiden kahden vuoden aikana Adapteo on kasvattanut huomattavasti tavoitteitaan vastuullisuuden ja kestävän kehityksen alueella. Yrityksen tavoitteena on olla yksi vastuullisimmista yrityksistä rakennus- ja kiinteistöalalla. Työn tuloksen vahvisti MSCI ESG -arvioinninpäivitys AA-luokitukseen.“Olen ylpeä siitä mitä työntekijämme ovat saavuttaneet näiden kahden vuoden aikana. Adapteo on paljon suurempi yhtiö tänään ja kasvamme jatkuvasti, haastavista markkinaolosuhteista huolimatta. Kiertotaloudellinen toimintamallimme kehittyy jatkuvasti ja olemme asettaneet entistä korkeampia tavoitteita tullaksemme johtavaksi toimijaksi vastuullisuuden saralla omalla alallamme", sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteon konsernin toimitusjohtaja.

Muita kohokohtia viimeisen kahden vuoden ajalta:

• Vuoden 2020 lopussa Adapteo julkaisi uuden kestävän kehityksen strategian, joka keskittyy ilmastoystävällisiin rakennuksiin, kestävän kehityksen innovaatioihin ja osallistavaan yhteiskuntaan. Adapteosta tulee näin ollen vahva tekijä vastuullisemman ja kiertotaloudellisen rakennus- ja kiinteistöalan luomisessa.
  • Viimeisen kahden vuoden aikana Adapteo on rakentanut 228 joustavaa koulurakennusta lähes 75 000 oppilaalle, ja hieman yli 14 000 päiväkoti-ikäistä lasta on viettänyt päivänsä yhdessä 70 päiväkodista, jotka Adapteo on rakentanut.
  • Adapteo on ostanut Stord Innkvarteringin Norjasta ja Dutch Cabin Groupin Alankomaista. Tämä on myös johtanut siihen, että Adapteo on saanut ensimmäisen tilauksensa Belgiasta.

• Maaliskuussa 2021, Adapteo valittiin toimittamaan muunneltavia rakennuksia FLC Villageen. Toimitetut rakennukset toimivat Tanskan ja Saksan välille rakennettavan Fehmarninsalmen tunneliprojektin parissa työskentelevien työntekijöiden majoituksena projektin aikana. Projektin odotetaan olevan valmis vuonna 2027. Tilaus on Adapteon suurin koskaan ja se on suuruudeltaan 30 000 neliömetriä ja 1 300 huonetta.

Lisätietoja antaa:

Hanna Wennberg, markkinointi-, viestintä- ja kestävän kehityksen johtaja,
+46 76 256 10 62, hanna.wennberg@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa,  Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa. Vuonna 2020 Adapteon liikevaihto oli 231 miljoonaa euroa.