Adapteo julkistaa suunnitellun aikataulun koskien sen listautumista Nasdaq Helsinkiin

Adapteo Oyj Lehdistötiedote 25.9.2020 klo 10:00 CEST

Adapteo, johtava pohjoiseurooppalainen mukautettavia rakennuksia tarjoava yritys, odottaa sen osakkeiden listauksen Nasdaq Helsingin pörssilistalla tapahtuvan arviolta 12.10.2020. Suomi on Adapteon toiseksi suurin markkina, muodostaen noin neljänneksen konsernin liikevaihdosta ja listautuminen on tärkeä askel kaupankäynnin helpottamiseksi suomalaisille osakkeenomistajille.

Listautumisen tavoitteena on parantaa suomalaisten osakkeenomistajien ja muiden sijoittajien mahdollisuuksia käydä kauppaa Adapteon osakkeilla, ja täten myötävaikuttaa osakkeen likviditeettiin. Lisäksi listautumisen on tarkoitus mahdollistaa sijoittajien kaupankäynti osakkeilla euroissa. Adapteon osakkeet ovat olleet listattuna Nasdaq Tukholman pörssilistalla 1.7.2019 lähtien kaupankäyntitunnuksella ADAPT.Kaupankäynnin Adapteon osakkeella odotetaan alkavan Nasdaq Helsingin pörssilistalla arviolta 12.10.2020 kaupankäyntitunnuksella ADAPTEO. Listautuminen on ehdollinen sille, että Nasdaq Helsinki hyväksyy Adapteon listalleottohakemuksen ja että Finanssivalvonta hyväksyy listautumisen yhteydessä laaditun esitteen. Listautuminen ei edellytä Adapteon osakkeenomistajilta toimenpiteitä.

– Koska suuri määrä omistajia, jotka edustavat huomattavaa osaa Adapteon kokonaisomistuksesta, asuu Suomessa, olemme päättäneet listata osakkeemme myös Nasdaq Helsingissä. Aikomuksenamme on toteuttaa listautuminen lokakuun puoliväliin mennessä. Tämä lisää Adapteon tunnettuutta yhdellä päämarkkinoistamme ja parantaa osakkeidemme likviditeettiä tekemällä osakkeiden vaihto helpommaksi suomalaisille osakkeenomistajille, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteon toimitusjohtaja.

Niklas Alm, sijoittajasuhdejohtaja, +46 708244088, niklas.alm@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.