Adapteo lykkää listautumistaan Nasdaq Helsinkiin

Adapteo Oyj lehdistötiedote 06.10.2020 klo 16:50 CEST

Adapteo, johtava pohjoiseurooppalainen mukautettavia rakennuksia tarjoava yritys, lykkää suunniteltua rinnakkaislistautumistaan Nasdaq Helsinkiin eilen julkistetusta Dutch Cabin Groupin ostosta johtuen.

Lykkäämällä listautumistaan Nasdaq Helsinkiin Adapteo voi tarjota listautumisen yhteydessä tarkempia taloudellisia tietoja yritysoston vaikutuksesta kuin olisi tällä hetkellä saatavilla yritysoston toteutuksen ollessa vielä kesken.

- Dutch Cabin Groupin osto on merkittävä mahdollisuus Adapteon laajentumisessa Eurooppaan, ja sillä on tarkoitus luoda merkittävää arvoa osakkeenomistajille. Yrityskaupasta neuvoteltaessa osapuolilla ei ole yksipuolista sananvaltaa sen aikataulusta, eikä tämä yhdistyminen vaikuta aikomukseemme mahdollistaa kaupankäynti osakkeillamme Helsingissä. Tämä tarkoittaa vain, että se tapahtuu myöhemmin kuin oli aiemmin tiedotettu. Kaupankäynnin helpottaminen suomalaisille osakkeenomistajille on yhtiölle edelleen tärkeää, sanoo Philip Isell Lind af Hageby, Adapteon toimitusjohtaja.

Adapteo tiedotti 25.9.2020 odottavansa, että sen osakkeiden listaus Nasdaq Helsingin pörssilistalla alkaisi arviolta 12.10.2020. Adapteo aikoo edelleen listata osakkeensa Nasdaq Helsingissä vuoden 2020 aikana ja tiedottaa uudesta suunnitellusta aikataulusta, kun se on asetettu.

Philip Isell Lind af Hageby, toimitusjohtaja, +46 73 022 19 36, philip.isell@adapteo.com
Erik Skånsberg, vt talousjohtaja, +46 70 264 70 35, erik.skansberg@adapteo.com

Adapteo on listattu Nasdaq Tukholmassa ja se toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Vuonna 2019 Adapteon liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa.

Avainsanat: